Ik heb nu veel families van zelfgemaakte kamers met veel configuraties die goed werken. Een bibliotheek^^ Ik heb nu montagesjablonen met kant-en-klare configuraties om het werk te standaardiseren en te vergemakkelijken.
Mijn probleem is dat elke keer dat ik een onderdeel uit mijn bibliotheek" integreer in een set met meerdere configuraties, de configuratie van het onderdeel in feite in de modus " alleen deze configuratie " staat (zie afbeelding), wat een bron van fouten en tijdverspilling is als je er niet meteen aandacht aan besteedt.
Kunnen we de configuraties van een onderdeel zo instellen dat wanneer het in een set wordt ingevoegd, de configuratie in de modus " Alle configuraties " staat?
Tenzij ik me vergis, denk ik dat het niet mogelijk is om de configuratie te blokkeren. Ik denk inderdaad dat het een bug is, want ook ik kom dit probleem tegen. Ik zou ook voorstander zijn van een oplossing voor dit onderwerp. @+. AR.
Wat betreft de configuraties van de bestemmingsassemblage: zijn het ontwerpvarianten (verschillende "fysieke producten" om het 3DX-vocabulaire te gebruiken), of representatievarianten (verschillende subassemblageposities)?
Als ik de vraag stel, is dat omdat in het geval van representatievarianten wordt aanbevolen om met afgeleide configuraties te werken. En met afgeleide configuraties doet het probleem van het instellen van de configuratie van de component op "Deze configuratie" of "Alle configuraties" zich niet langer voor, omdat afgeleide configuraties de "toevoegingen" en "wijzigingen" overnemen die aan de bovenliggende configuratie zijn aangebracht.
In mijn geval, maar ik denk over het algemeen aan machineontwerp, is het voor subsetposities. Maar voor mij vereisen de ontwerp- of positievarianten dezelfde "functie" in de bovenliggende assemblage, toch?
Simpel gezegd heb ik bijvoorbeeld een encoder die zijn axiale verbinding heeft, of aan de zijkant. We kunnen het idee van schroeven aannemen die ook een bepaalde maat hebben. De configuraties van deze onderdelen (onderdeelfamilie of verschil in ontwerp en eigenschappen tegelijkertijd) hebben 99% van de tijd geen reden om van maat te veranderen (voor schroeven) op het moment dat een cilinder in de machine in de ingeschoven of uitgeschoven stand staat (om maar te zwijgen van een eenvoudige configuratie) Maar als ik de lagers, schroeven, moeren, encoders, lagers (allemaal beheerd door families, dus configuraties) heb geplaatst, moeten we alles terugplaatsen in "alle configuraties", terwijl een bepaalde logica zou vereisen dat we de specifieke gevallen kiezen door configuratie van het geheel en niet andersom bij het maken van configuraties. Er verandert niets.
In de hoop duidelijk te zijn geweest^^
Om de test te hebben gedaan, hetzelfde met een afgeleide configuratie. Alles gaat naar "deze configuratie" wanneer de afgeleide configuratie wordt gemaakt.
Hallo Ik had er tot dan toe niet op gelet, maar dat is inderdaad het gedrag op de 2022 (ik weet het niet meer voor de 2021). Waarschijnlijk een briljant idee van een van de ontwikkelaars van SW. Ik heb geen instellingen of fixes voor dit gedrag gezien in de verschillende SP's. Waarschijnlijk hetzelfde gedrag in 2023 en 2024.
Het is ook het gedrag in 2020 en 2018, dus het lijkt mij stroomopwaarts dat ik me niet al te veel herinner! En dit is niet een van de aanpasbare opties van een configuratie in een assembly:
Een tijdelijke oplossing is het maken van virtuele subassemblages voor subassemblages die bij elkaar blijven. Aangezien elke subassemblage slechts één configuratie heeft, hoeft u niet langer het probleem te beheren voor de algemene assemblage (met uitzondering van enkele onderdelen en subassemblages die bewegen).
Voor de overige onderdelen/subassemblages selecteert u deze (u kunt er meer dan één selecteren) en klikt u op ' component configureren' En je krijgt deze leuke tafel: Let op het vak dat ik in rood heb omcirkeld, waarmee je snel alle configuraties kunt zien die veranderen
Hallo Het is inderdaad een mogelijkheid, maar het blijft een oplossing voor het oplossen van problemen. Ik zou graag een optie hebben die het op een moeilijke plek plaatst. Omdat het "grappig" is. Een onderdeel waaraan een confi is toegevoegd, ziet niet al zijn afmetingen, of functies, veranderen in "deze configuratie". De filosofie zou hetzelfde moeten zijn... het lijkt mij.
Ik begreep het eerste verzoek niet... We zijn het eens, op de afbeelding hierboven:
De configuratie van het assemblageonderdeel selecteren.
Het selecteren van de configuraties in de assemblage waarin de componentconfiguratie moet worden toegepast.
In antwoord op mijn vraag over assemblageconfiguraties
Zijn het ontwerpvarianten (verschillende "fysieke producten" om 3DX-terminologie te gebruiken), of representatievarianten (verschillende posities van subsets)?
U antwoordt:
[…]Het is voor subsetposities.
We zijn dus in het geval van configuraties voor " representatie ". Ik zit ook in de machinebouw en regelmatig vragen mijn collega's me: " Moet ik een configuratie maken? Een afgeleide configuratie? Of een weergavestatus? »
Laten we een eenvoudig geval nemen:
Een machine, zonder opties (ontwerpvariant), die we willen weergeven in de verschillende toestanden van zijn operationele kinematica.
Deze machine heeft alleen een configuratie op het eerste niveau nodig (d.w.z. de " Standaard " -configuratie). Alle andere configuraties die moeten worden gemaakt om subsets in andere posities weer te geven , zullen configuraties zijn die zijn afgeleid van de " Standaard " -configuratie op het hoogste niveau.
Dus wanneer u een lager of schroef plaatst met verschillende configuraties van het eerste niveau (omdat het maatvarianten zijn), plaatst u deze in de assemblage met een actieve " Standaard " configuratie op het eerste niveau, en hoeft u zich geen zorgen te maken over selectie 2, omdat de configuratie die voor het onderdeel is geselecteerd, automatisch wordt toegepast op alle configuraties die zijn afgeleid van de assemblage. Een filmpje bijvoorbeeld...
We kunnen inderdaad zo werken, maar het is waar dat de configuratie andersom had kunnen worden gedaan. Standaard passen we bij het invoegen van een component toe op alle configuraties, waarna de gebruiker specifiek voor elke configuratie selecteert wat hij wil.
in mijn geval heb ik een set met 3 posities, dus 3 configuraties op het eerste niveau om ze op één weergave van MEP te laten verschijnen. Dus geen afgeleide of weergavetoestand. Trouwens, ik gebruik nooit afgeleide configuraties. Nuttig?? Anders Ik plaats mijn schroef in de "standaard" configuratie, op dat moment inderdaad, geen zorgen. Ik knutsel aan mijn configuraties, en op, ik verander een lengte van schroeven, en nou nee, mijn schroef zit in "deze configuratie". Daarom ben ik al heel lang bezig met een of meer configuraties helemaal aan het einde van het project. Omdat het werk exponentieel is en daarmee ook het risico op fouten in de nomenclatuur. Zodra er een configuratie is, moet je 200% waakzaam zijn. Helaas zijn er tijdens de montage vaak kleine aanpassingen, en als de configuraties eenmaal klaar zijn,... Voorzichtig! Een onfeilbare methode, zet de verschillende constraints in een map per config. Configuratie verwijderen. Bouw alles opnieuw op en maak de configuraties opnieuw voor de Europarlementariër.
Hallo Ik heb wat dieper ingegaan op de afgeleide configuraties. Ik heb er op mijn niveau geen interessant nut voor (het maken van eenvoudige onderdelen zonder afgeleiden of heel weinig) en na het testen hebben mijn families van onderdelen last van hetzelfde configuratieprobleem.
Bedankt voor de tijd die je hebt besteed aan het vinden van een oplossing. Tenminste, om het simpel te zeggen. Zodra ik meerdere configuraties heb, blijft geen van mijn onderdelen of sets in de modus "alle configuraties" staan. Hoezeer ik het probleem ook omdraai, een configuratie blijft bevroren op de wereld "deze configuratie".
Klikken op "alle configuraties" werkt eigenlijk maar één keer!