Hallo
Op dit moment probeer ik de waarde te achterhalen van de trekkracht die nodig is om een systeem in evenwicht te houden. Het systeem in kwestie: een belasting van 8000 kg, op een helling van 8%.
Is er een tool om mij de juiste formule te geven? Kan iemand van jullie me begeleiden bij de formule?
Met vriendelijke groet, Hugo
U zou HIER moeten vinden wat u zoekt
Website al geraadpleegd, vind ik een X-waarde, en op een andere site met een meer "simplistische" methode die zegt dat de trekkracht gelijk is aan de kracht P die we vermenigvuldigen met de sinus van de hoek van de helling vind ik een Y-waarde...
Er ontbreekt 1 element om deze inspanning te bepalen: staat de lading op wielen of schuift het vlak op plané?
Wat heb je al gevonden/geprobeerd als site/formule?
In eerste instantie begin ik met de eenvoudigste hypothese, een eenvoudige lading met een vliegtuigsteun (zelfs als het product in kwestie een aanhanger op twee assen is).
Ik heb de hierboven genoemde site van PhilippeB geprobeerd: de gevonden waarde voor de vereiste trekkracht is in de orde van grootte van 139 kN voor een snelheid Vf = 6 km/u in t = 10s.
Ik heb de PFS ook toegepast op een uitgebalanceerd systeem dat me slechts 11 kN geeft: via de formule aan het einde op de tractie-as: P*sin(8) - T = 0
Bedankt aan degenen die hebben geantwoord, ik heb de oplossing en de moeite gevonden die ik zocht.
Hugo