Hoi allemaal.
Ik probeer een IK10-test te simuleren op een onderdeel onder Solidworks... dat wil zeggen de val van een massa van 5 kg op 0,4 m hoogte op mijn stuk.
En dat is waar de bodem pijn doet: ik weet niet hoe ik een kracht op afstand van de kamer kan uitoefenen
Hallo;
We praten er hier over:
(Tijdmarkering: 10:55)
… eratum: Het lijkt erop dat je het onderdeel (of de montage) op de grond kunt laten vallen, maar niet om iets op het onderdeel te laten vallen...
Vriendelijke groeten.
1 like
Het is bijna hetzelfde, maar dan omgekeerd
Er is dus misschien een manier om er iets mee te doen!
@Maclane : nou eigenlijk... Nee! Het is duidelijk dat als we de premium-versie van Solidworks hebben, we geen toegang hebben tot alle simulatie-opties. Ik kan dus alleen statische berekeningen doen. Vreugde en geluk!
Inderdaad, lieve @coin37coin ... je moet een heel groot ticket laten vallen om toegang te krijgen tot de " Solidworks Simulation Professional " -versie...
Maar ik vraag me af of er geen overeenstemming mogelijk is (afhankelijk van de complexiteit en vertrouwelijkheid van het stuk dat met een voorhamer van 5 kilo moet worden afgeslacht) tussen uw verzoek en een gebruiker van dit forum met dit soort versies...
Bericht aan amateurs?
1 like
Het idee is niet onaangenaam ... maar niet levensvatbaar omdat het met al onze projecten moet worden gedaan
Nee, laat maar, ik zou spijt blijven hebben van de Creo-simulatie terwijl ik kwijl over de modules buiten het bereik van Solidworks
Edit: Aan de andere kant heb ik net de functie " opladen op afstand " gevonden. Om te zien hoe het werkt, maar ik denk dat het zijn werk doet. Ik hou jullie op de hoogte
Ik heb dit soort dingen nog nooit gesimuleerd, maar ik ben bereid om te proberen of de lineaire statica-module voldoende is, het zal me een beetje oefening geven ... wat is de CDC?
Hallo @coin37coin
Opladen op afstand is daar niet voor.
Het wordt gebruikt om een gewicht of een kracht te simuleren die wordt uitgeoefend op wat u berekent, zonder dat u een netwerk hoeft te maken om deze verbinding te maken. Er zijn dus sterke beperkingen aan wat u met deze functie kunt doen (u moet bijvoorbeeld helemaal niet kijken naar wat er gebeurt op de vlakken van uw onderdeel dat wordt gebruikt om deze externe belasting uit te voeren, vooral als u de ' stijve ' optie gebruikt, omdat het de gezichten die u hebt geselecteerd niet-vervormbaar maakt).
1 like