Is er een manier om de richting van een hoekdimensie te forceren?
Ik heb een hoekdimensie die wordt aangedreven door een vergelijking. Zolang ik de waarde in een bepaald bereik verander, geen probleem, MAAR, laten we zeggen dat de waarde 20° is, als ik de waarde 0 zet (om een rechte hoek te hebben) is het prima, tot het moment dat ik de waarde terug wil veranderen naar 20°... Dit is het drama, in plaats van tegen de klok in te gaan, gaat het met de klok mee, waarbij het getekende deel van de boog verandert, dus ik merk dat ik een hoek van 340° heb die helemaal rond gaat in plaats van het kleine deel van 20° te volgen... Ik zeg hem duidelijk 20° maar SW vindt nog steeds de domme manier om af te leiden dat ik 360°-20° bedoelde... NEE, ik wil gewoon 20°!, serieus...
Waarom behoudt de vermelding niet de betekenis die bij het maken ervan is vastgesteld? Hoe kan dit worden verholpen?
Van mijn kant heb ik nooit een methode gevonden om dit SW-gedrag te vermijden. Dit probleem heb ik regelmatig als ik ontwerpstudies doe met verschillende configuraties. SW verliest de betekenis van de beoordeling en ik eindig met ontwerpfouten. Het dimensioneren van hoeken is nooit eenvoudig. Ik maak mijn leven ingewikkelder, door schetsen te kopiëren en de verschillende configuraties te modelleren.
Als iemand ooit een oplossing heeft, ben ik ook een nemer, maar afgezien van een evolutie van de software, denk ik niet dat er een eenvoudige methode is om dit soort fouten te vermijden
Met de vos zeggen wij vossen anders: we moeten sluw zijn. In plaats van 0 goed in te voeren, zet je 0,001, dus het neemt toe vanaf deze waarde. Ik gebruik deze truc vaak om het PB te omzeilen.
Dat gezegd hebbende, is het een chronisch probleem voor veel SW-functies (vooral de zogenaamde slimme dimensies om een slag of een hoek af te bakenen).
Ja, dat is wat ik deed, ik heb een voorwaarde gesteld als = 0° dan = 0.000000001°, maar het is niet genoeg omdat het het probleem van het overschrijden van waarden niet oplost. Als de entiteit die door de hoekdimensie wordt aangedreven een andere lijn kruist, wordt deze entiteit gewijzigd en is de terugkeer naar een lagere waarde onmogelijk (omdat deze tijdens het proces de richting heeft omgekeerd). Ik zou een bestand van mijn schets moeten maken om het duidelijker te maken. En misschien ontsnapte er een oplossing aan mij. Een beperking die eventueel moet worden toegevoegd. Ik was begonnen met testen door de zijdimensie te veranderen, maar ik moet een deel van de schets opnieuw beginnen om te testen. Anders zal ik ook testen door de offertes vanaf het begin met de klok mee te maken.
Hallo @tous Aan mijn kant, in plaats van bijvoorbeeld een hoek van 0 tot 120 te maken, verschuif ik de referentie zodat ik een hoek heb van 90 tot 210, met vergelijkingen is het nog beter, een eenvoudige globale variabele maakt het mogelijk om de ontwerplogica te behouden,
Net als mijn collega's speel ik vals @FUZ3D vat ik beide technieken samen. Ondanks alles is het waar dat dit probleem bijzonder pijnlijk is, en dat we regelmatig vast komen te zitten wanneer we de configuratie op 0° aan het begin van de bestandsconstructie niet hadden voorzien en dat we deze later moeten toevoegen (wanneer alles klaar is)