Uitwisselingsformaat zonder bouwboom (SLDWRKS 2017)

Hallo

Ik wil graag een SLDWRKS-assembly exporteren in een uitwisselingsformaat zonder een bouwboom, en alleen een lijk herstellen.

Bedankt voor je hulp

Voer een sat- of stap-export uit en importeer opnieuw, of kijk naar de functie "defeature"

2 likes

Hallo

Bedankt voor je feedback.

Het STEP-formaat behoudt lichamen en ik heb geen toegang meer tot het SAT-formaat sinds SLDWRKS

De Defeature-functie transformeert onderdelen ook in afzonderlijke lichamen

Cdlmnt,

Het ACIS-formaat (.sat-extensie ) genereert ook afzonderlijke lichamen

Hallo @ pgerbelot1

Als je een enkele body wilt, moet je van je ASM een kamer maken en er vervolgens een neutraal formaat van maken, zoals IGS bijvoorbeeld, of een formaat naar keuze.

Vriendelijke groeten

1 like

Hallo

In dit geval genereert SLDWRKS ook verschillende polygoon- en/of volumelichamen, afhankelijk van de exportopties 

Meer dan één oplossing is om de lichamen met elkaar te combineren of zelfs om fysieke verbindingen te maken, want als je 2 delen hebt die elkaar om x reden niet raken, heb je altijd 2 lichamen wat er ook gebeurt.

Laten we zeggen dat dit de manier is die wordt gebruikt door sommige mensen die 3D-printen.

Op het gevaar af iets stoms te hebben gezegd, ga ik het zelf testen. :)

Dus na een kleine test met de combine-functie, werkt het in mijn geval niet omdat het een geometrie van nul dikte genereert .

Maar het kost niets om met uw assemblage te testen als het slaagt.

Hallo, wat is het doel van uw uitwisseling?

Om met mijn klanten te ruilen, gebruik ik mijn speedpack-methode waarmee je storingen kunt zien, bekijken, er zijn alle details, maar het is onmogelijk om te meten of afmetingen te nemen, zie mijn tutorial hieronder.

https://www.lynkoa.com/contenu/garder-sa-propri%C3%A9t%C3%A9-intellectuel-avec-un-speepack-0

Moge de kracht met je zijn.

1 like

Hallo

De Combine-functie  houdt de lichamen in de build-boom en is te vinden in het exportbestand

Bedankt OBI WAN

Maar Speedpack gaat me niet helpen: ik wil een model overdragen aan een klant, zodat hij het alleen kan visualiseren en niet kan exploiteren door bijvoorbeeld onderdelen te extraheren

Hallo @ pgerbelot1

sorry dat ik je tegenspreek, maar speed pack is precies ontworpen om te doen en ik geef de voorkeur aan de suggestie van @OBI WAN.

Vooral in de SW 2019 versie is deze feature sterk verbeterd, ook in V 2019 biedt de defeature functie nieuwe mogelijkheden om al dan niet te combineren met speedpack.

Misschien begrijpen we je PB niet goed ;-) 

Vriendelijke groeten

1 like

Hallo

Sla uw prt of asm op als Edrawings en schakel de gemeten optie uit en als deze geen Edrawings  heeft om uw bestand te bekijken, slaat u uw Edrawings op in .exe door opgeslagen te doen als vanuit Edrawings.

2 likes

Dit is precies de functie van de speedpack, ik kan kijken of ik hem eventueel in een collision control-assemblage kan plaatsen, maar onmogelijk om een kant te kiezen, onmogelijk om een onderdeel eruit te halen. Ik geef je een montage, ik heb vrijwillig 4 vlakken achtergelaten, maar je zult geen afmetingen kunnen nemen (behalve op de vlakken die ik heb verlaten) en het is onmogelijk om een onderdeel te extraheren.

Moge de kracht met je zijn

obiwan.sldasm
1 like

Er is ook de oplossing van de 3D PDF die niet bruikbaar is, tenzij ik me vergis.

Tenzij uw onderaannemer het in zijn eigen assemblage moet opnemen, is de PDF natuurlijk niet geschikt voor Edrawing

3 likes

Hallo

Dit is alleen om het bestand te bekijken, een 3D PDF is erg goed, zoals gezegd @FUZ3D

Dank u allen,

Ik heb het niet gespecificeerd, maar het bestand zal bruikbaar moeten blijven onder SLDWRKS, waardoor pdf3d en edrawing worden geëlimineerd.

Er zou de "defeature" -functie van SLDWRKS zijn, maar het crasht mijn computer!

Cdlmnt,

Hallo, daarnaast is het mogelijk om metingen uit te voeren op een 3d pdf

Moge de kracht met je zijn.

3 likes