Ik heb uw hulp nodig bij een Solidworks-operatie die ik niet kan begrijpen. Ik zit in versie 2023 SP5.0
Ik moet een vierkante lijnvorm maken, gemaakt door een meer overgang, en dan moet ik materiaal onder een hoek verwijderen. Daarom vouw ik het plaatwerk uit, haal het eruit en vouw het op... En dan begint de tragedie.
Afgezien van het feit dat het niet het verwachte is ... Het maakt me dwaas om niet te begrijpen waar de bodem pijn doet! Enige meningen over het onderwerp?
Hetzelfde geldt voor dezelfde versie van SW (en Sp). Ik denk dat het charme geeft aan de kamer, en geen andere uitleg! Aan de andere kant loopt SW nog steeds achter op het gebied van plaatwerk en geeft het ons regelmatig afwijkingen van deze stijl...
Ik had er niet op gelet @Scofield maar zoals vermeld in de oorspronkelijke post, verschijnt de beroemde zigouigoui alleen op het gevouwen deel, en niet in het platte patroon:
Er is inderdaad een afvlakkend conflict tussen de straal van 10 van de schets en de set van 0,11 bij de snede, ik heb tevergeefs verschillende sneden met verschillende stralen en spelingen geprobeerd...
Wat als het geen bug was, maar gewoon een plaatwerk onderdeel dat niet geaccepteerd had mogen worden... SW-plaatwerk kan alleen platte vormen buigen en ontvouwen die zijn verbonden door cilindrische of conische vouwen. Dit is hier niet het geval voor de bovenzijden van de munt. Als we de afmetingen overdrijven (verminderde lengte en geaccentueerd hoekpunt), is hier de geometrie:
De twee bovenvlakken zijn geen vlakken en de uitvouw- en vouwfuncties veroorzaken vervormingen. Dit ligt waarschijnlijk aan de oorsprong van de zigouigoui die tijdens deze operaties werd waargenomen... Vreemd genoeg is er geen zichtbare anomalie als gevolg van het verwijderen van materiaal op deze " overdreven " vorm.
De set van 0.11 om de vorm zichtbaar te maken! Als je jezelf minder belast, moet Solidworks overwegen om in een vacuüm materie te creëren en het weigert
Bedankt @m_blt voor deze uitgebreide studie (ik hou onder andere van je kleuring van de geleidecurves!)
In werkelijkheid is de zigouigoui zichtbaar... Het is gewoon hyperverzwakt en kan alleen vanuit bepaalde hoeken worden gezien Hier met een overhang van 50 in plaats van 10