Complexe oppervlakte-/volumevorm

En dat is het werk! Heel erg bedankt voor je hulp!! :)

Na een beetje finetunen :)

Dat was het voor een goede start:) Als je gaat printen zou  ik een filet rond de basis toevoegen om rechte hoeken te voorkomen, let ook op de zeer dunne dikte ter hoogte van de sluiting en eventueel open aan de zijkant in plaats daarvan, het is aan jou.

Uiteraard de volgende stap printen en vacuüm o van de drone vlucht :)

Succes

2 likes

Hier is de verbeterde versie, maar aerodynamischer, mooier en vooral... 3X lichter!!

Nogmaals bedankt:D

Waarom rechte hoeken vermijden?

1 like

Hallo @ffg67,

Ik hou van de stijl, mooi werk.

Als ik het echter zo mag zeggen, denk ik dat je in termen van aerodynamica de staart moet openen (in GROEN) om de lucht te laten ontsnappen die zich rond de achterste bevestiging zal nestelen.

Ook zou het nuttig zijn om een paar hoeken (in ROOD) met bladeren te breken (de rode bladeren van de zijbindingen zijn nutteloos als je het idee van de pluggen hieronder gebruikt).

Nog een idee; extra "pluggen" (in BLAUW) om de openingen van de bevestigingsmiddelen tot het strikte minimum te beperken, d.w.z. de diameter van een schroef.

Sorry voor de ruwe lijnen. Ik hoop dat u de ideeën zult begrijpen.

Vriendelijke groeten

1 like

Hallo, ik hou van het idee van openheid en ik ga het meteen doen, de feestdagen zullen er ook goed uitzien!

Aan de andere kant, de files, ik begreep niet echt waarom... Laten we zeggen dat als we een gat van 1 mm maken dat erg lang is, het onmogelijk is om op de camera te schroeven (misschien heb ik het niet goed begrepen), en hetzelfde geldt voor de bevestigingen aan het chassis omdat de schroeven te kort zijn (naast het toevoegen van gewicht)

Dit is wat ik deed naar aanleiding van je bericht:

Het is waar dat de opening erg mooi is, maar voorlopig kon ik vakanties niet groter maken dan 0,06 mm En als ik de bladeren probeer te verwijderen die in kwestie zijn, maak ik veel fouten, hetzelfde geldt voor deze schets waarmee ik de "piek" kan corrigeren die bovenaan staat

Edit: voor de fouten, het is oké dat ik ze nu kan beheren! :D

Heel erg bedankt, ik heb zoveel vooruitgang geboekt!!  

Binnenkort komt er een V2, meer verpletterd aan de bovenkant en breder als dat nodig is door de drone waarop ik mijn luifel zal schroeven:)

1 like

Wat de pluggen betreft, hangt de levensvatbaarheid van de suggestie eigenlijk af van de diameter van de schroefkop. Ik begrijp het nut van een brede zitting (onderkant van de cilinder die het gat maakt) om een goede ondersteuning op de steun te hebben. Die fungeert als een puck in het kort. Het doel van de dop is om de diameter van de cilinders en dus hun aerodynamische voetafdruk te verkleinen.

Dat gezegd hebbende, je gewichtsargument is een zwaarwegend argument, maar een uitgeholde kurk weegt niet veel.

Illustraties, voor een diameter van 16 mm, een schroef met een diameter van 2 mm en een kop met een diameter van 5 mm:

Er is een alternatief om rechtstreeks op uw omslag te modelleren, maar ik zou al de afmetingen van de schroeven en uw "stoelen" nodig hebben om de relevantie van mijn suggesties te beoordelen.

Cdt

Voor middelgrote drone-camera's (5 inch propellers) hebben de cameraschroeven een diameter van 1.5 mm, dus laten we zeggen dat de kop 2.5 mm is, voor de mini moet het 1 mm en 2 mm kop zijn?