Ik kom naar je toe na een probleem met de klooffunctie, ik heb een onderdeel gemaakt van mechanisch gelaste lichamen en ik wil het splitsen, ik was niet zo lang geleden al in deze manoeuvre geslaagd en ik had niet hetzelfde probleem gehad.
Ik kan alleen mijn deel splitsen, ik kan de gesplitste lichamen niet meer opslaan, ik krijg een foutmelding van Solidworks bij het opslaan, het vertelt me dat mijn bestandsnaam niet geldig is (CF-afbeelding). Ik heb verschillende opnametechnieken geprobeerd, waarbij ik de split-functie en de functie "Lichamen opslaan" heb doorlopen en elke keer krijg ik dezelfde boodschap. Heb je een idee, een oplossing om me te deblokkeren?
Dit is waar ik het niet begrijp, ik heb hem nooit gevraagd om een bestand te kiezen onder C:\Program Files\Solidworks Corps....... Maar onder Z:\Base BE\Base Drawing..... (zoals je linksonder in het scherm kunt zien, in de Property Manager)
A priori moet u de installatie repareren, of verwijderen en opnieuw installeren, zoals hier weergegeven:
"Nadat ik contact had opgenomen met de ondersteuning van Solidworks, kon ik het probleem oplossen door het programma schoon te verwijderen/installeren. Ik denk dat het antwoord is dat een ander open programma problemen veroorzaakte met de oorspronkelijke installatie. [...]"
Het lijkt erop dat ik mijn probleem heb opgelost door mijn onderdeelsjablonen naar een aangepaste map te verplaatsen, mijn bestandslocaties in sys prefs te wijzigen en vervolgens SW opnieuw te starten.
Merken
Het verplaatsen van sjabloonbestanden, en
Extra > Opties > Standaardsjablonen waarbij de optie "Gebruik altijd deze standaard documentsjablonen" is geselecteerd.
Als je een premie hebt, doe je een stap en vervolgens een erkenning van functie. Kijk of het iets verandert en het kost minder tijd dan het opnieuw ontwerpen.
5-6 jaar later weet ik niet of iemand mijn bericht zal zien, maar ik heb ook hetzelfde probleem. Gisteren slaagde ik erin mezelf te deblokkeren door een munt uit de prullenbak te halen die ik had verwijderd.
Ik weet niet waarom deze bug optreedt, vanmorgen hetzelfde probleem en sindsdien zit ik vast. Ik maak een Joystick en ik moet het handvat in verschillende delen knippen om het te kunnen printen. Het is me een keer gelukt om het op een opname te knippen en sindsdien kan ik geen enkel ander deel meer opnemen. Ik krijg exact dezelfde foutmelding. Omdat ik een studentenlicentie heb, wil ik de installatie van solidworks niet proberen met het risico mijn modellen te verliezen waaraan ik 2 maanden heb gewerkt :$
Ik zou het onderwerp graag opnieuw willen openen. Inderdaad, ik gebruik de 2022 SP 2.0-versie en ik ervaar exact hetzelfde probleem als toen het onderwerp voor het eerst werd geopend. Heeft iemand een oplossing gevonden?
Citaat Zozo_mp 20 februari Hallo Welke versie van Solidworks heb je (de 2021 en de 2022)? Je moet je eigen bericht openen! Het zou eenvoudiger zijn omdat de opgravingen je niet aanmoedigen om te antwoorden Ik vroeg me zelf af waarom het bericht uit het ongewisse kwam, denkend aan een bug bij het bijwerken van de forumversie. Plukken
Kunt u uw munt alstublieft opsturen? Het is inderdaad vaak door naar het onderdeel of de constructie te kijken dat we een glimp kunnen opvangen van waar het probleem zit. foto's van de PB zouden ook welkom zijn
Allereerst dank ik u voor uw antwoord. Het blijkt dat we met behulp van ondersteuning de oorzaak van het probleem hebben gevonden. Het blijkt een schetsprobleem te zijn. Inderdaad, ik gebruikte de functie "entiteiten converteren" op een cirkelvormige rand en het genereerde een cirkel in de schets, maar in verschillende entiteiten, in plaats van een eenvoudige cirkel. Het lijkt erop dat dit de oorzaak van het probleem is. Ik moet erop wijzen dat de schets in grote lijnen goed en wel gesloten was. Dus tekende ik handmatig een cirkel die ik tot stilstand dwong en ik herhaalde de manipulatie. van de breuk. Het probleem was opgelost.
In de hoop dat het anderen in de toekomst kan helpen,
Ik heb geen idee hoe ik het onderwerp moet sluiten of zelfs maar een antwoord als het beste antwoord moet kiezen. Het is niet omdat je het niet probeert.
@Rebière.S, je zult het onderwerp niet kunnen sluiten omdat je jezelf hebt geënt op een onderwerp dat je niet hebt gemaakt. Daarom noemde ik @Zozo_mp voor jou om je eigen onderwerp te creëren. Als het jouw onderwerp is, kun je op het vak voor het beste antwoord klikken (hier rood omcirkeld):