Automatische samensmelting van lichaamsrepen

Hallo

Ik ben op zoek naar een manier om lichamen automatisch samen te voegen na een cirkelvormige herhaling van lichamen (willekeurig aantal lichamen volgens de waarden van de eigenschappen). Ik heb het geprobeerd met de combine-functie, maar volgens de logica genereert elk nieuw lichaam of degenen die worden verwijderd een reconstructiefout.

Is er een oplossing zonder het doorlopen van een macro alstublieft?

Bij voorbaat dank.

Alex

Hallo

Dit moet te wijten zijn aan onderdeelspecifieke omstandigheden, want met een vrij eenvoudig model heb ik geen problemen met herbouwen (SW2016 SP5). De combine wordt ruim binnen de limiet van het maximale aantal herhalingen bijgewerkt dat aan het begin is gedefinieerd. (in principe als ik 6 aan het begin zet, dan is 4 geen probleem, als ik naar 7 ga, is er nog een lichaam dat niet wordt toegevoegd aan de Combine-functie)

1 like

Ik heb een idee in gedachten, maar zou je een visie hebben van wat je wilt lekken om te zien:)

1 like

Kijk hier: https://www.my-cad.fr/actualites/trucs-et-astuces/conception/generic/temps-de-reconstruction-sur-solidworks/

Hij gebruikt een truc om een lichaamsherhaling samen te voegen, het kan je helpen

1 like

Ik dacht het ook, maar het valt nog te bezien of het van toepassing is op het geval van a.leblanc

1 like

Bedankt voor je antwoorden, uiteindelijk ben ik erin geslaagd een oplossing te vinden zonder een cirkelvormige herhaling te doorlopen.

Cyril.f, is het mogelijk om een aantal lichamen te definiëren om samen te voegen zonder ze te selecteren?

DSL, MaD is een vertrouwelijk onderdeel...

Geen zorgen, het belangrijkste is dat je een oplossing vindt:)

1 like

Pascal, heel interessant de truc van de spookfunctie, helaas kan ik het in mijn geval niet gebruiken, er zit een spiraal in mijn boom... Bedankt

Ik heb niet in detail naar zijn tip gekeken, ik kwam alleen dit artikel gisteren tegen.

Toen ik je vraag zag, klikte het;)

1 like

Kan de fantoomfunctie een buisprofiel zijn? bijvoorbeeld Ø aan de binnenkant aan de onderkant van je spiraal en Ø aan de buitenkant aan de maximale diameter:)

1 like

Nee, dat kan niet, er zit een ruimte tussen de spoelen. Dus ik gebruik de flexfunctie, het is zwaar maar het werkt, en voor de kleine die ik zou gebruiken, past het perfect bij mij.

1 like