Database samenvoegen

Hallo, na een overname van bedrijven en met het oog op een fusie van algemene diensten, zoals ontwerpbureaus, hier 3 ontwerpbureaus in een zeer vergelijkbare activiteitensector met verschillende producten, maar allemaal onder solidworks, waaronder een ontwerpbureau onder PDM... Hoe een fusie van BDD's te begrijpen en te overwegen? Is het relevant om samen te voegen en tegelijkertijd opnieuw te beginnen op een gemeenschappelijke basis met de problemen die het met zich mee zal brengen? Elke database verdelen op een dedicated server? Wat zijn de vragen die je jezelf moet stellen, heb je ooit zo'n operatie meegemaakt?

Bovendien heb je waarschijnlijk niet dezelfde manier om onderdelen en samenstellingen te benoemen, wat de zaken niet mag helpen.
Risico op duplicatie, bijvoorbeeld ook aan de schroevenzijde (verschillende namen maar hetzelfde product) of andere onderdelen van het vak, cilinders, motor en andere geneugten. :grin:

Veel succes met het groeperen van dit alles.

3 likes

Bovenal, haast je niet, verander in de 1e keer niets!
Analyseer de 3 manieren om goed te werken (probeer elk van de 3 methoden), om de bibliotheekkamers een naam te geven... Pomp het beste van de 3 manieren en ontwerp een perfecte nieuwe, om te testen en vervolgens, indien gevalideerd, toe te passen op alle toekomstige nieuwe ontwerpen indien mogelijk.
Om het allemaal door te geven, blijf zoals het is.
Of anders stappen jullie allemaal over op Autocad of Topsolid dus geen jaloezie!:joy:

3 likes

1 - Zoals @sbadenis zegt, wacht
2 - wordt de PDM bewaard (ik denk het wel);
3 - Zijn er dubbele producten?

Wat bibliotheken betreft, is er geen keuze, we zullen het moeten doen met de geschiedenis. Bewaar de 3 dus in de archieven (om de oude studies te kunnen openen) en definieer er een voor updates en nieuwe ontwerpen.

Wat producten betreft, bewaar de 3 in archieven en importeer de producten die worden gebruikt terwijl ze bezig zijn. Dit zal een natuurlijke zuivering van verouderde studies mogelijk maken.

Succes

2 likes

Net als de collega's hierboven: het is dringend wachten.

Ik heb een paar bedrijven op mijn naam staan, variërend van kleine KMO's (3 personen) tot grote groepen (verschillende wereldwijde sites) of zelfs groepen met verschillende bedrijven.

Het blijkt dat het zeer zeldzaam is om alle databases samen te voegen. Aan de ene kant vanwege de geschiedenis, aan de andere kant omdat de gemeenschappelijke delen niet vaak worden bewezen en uiteindelijk ... Want we moeten aan de toekomst denken!
Wat gebeurt er als een van de bedrijven wordt verkocht? Hoe zou je de bestanden die erbij horen gemakkelijk scheiden van die van jou?
Nog een vraag die je jezelf kunt stellen: zijn er documenten die bedoeld zijn voor de verdediging en/of vertrouwelijk zijn? In dat geval zullen klanten niet willen dat de plannen worden doorgegeven aan de hele groep

Er is zeker een rationalisering van de kosten die moet worden gedaan door bijvoorbeeld een enkele fysieke server te hebben, of door Sldw-licenties te delen. Maar het behouden van een "virtuele" scheiding in de PDM, en dus je bestanden, manier van codificeren etc., lijkt me gunstig.

2 likes

Hallo

Ik ben het met @coin37coin eens en dat is wat we tot nu toe hebben gedaan aan de Solidworks PDM-kant. Elke entiteit die PDM gebruikt heeft zijn eigen kluis, we delen alleen de SW-licentieserver.

Hallo

In ons geval waren we erg blij dat we 2 aparte bases hadden toen ons bedrijf ons verkocht.
Een gemeenschappelijke database zou zeker voor sterke complicaties hebben gezorgd (wie krijgt welk bestand??).

WAARSCHUWING: PDM biedt geen native ondersteuning voor meerdere bases. Het is dus noodzakelijk om slechts op één basis tegelijk te werken. Het hebben van een assemblage in de ene basis die componenten van de andere basis gebruikt, is geen probleem voor Solidworks, maar het levert wel grote problemen op met de PDM.

Het andere voordeel van multi-base is dat elke site zijn eigen SQL-server heeft (en dus niet afhankelijk is van de internetverbinding om te kunnen werken). We hebben internetonderbrekingen van enkele dagen gehad (glasvezelbreuk op een nabijgelegen bouwplaats).

1 like

Bedankt voor het antwoord, in ons geval zou het project zijn om iedereen op dezelfde site te groeperen, ik kan me voorstellen dat we voor elke basis een dedicated server nodig hebben?

Voor de obers is het niet nodig.
Als u zich op dezelfde plaats bevindt, kunt u een SQL-server en een archiefserver hebben die 3 afzonderlijke databases bevatten.
Het is ook mogelijk om de SQL-server op dezelfde machine te installeren als de archiefserver.

1 like