Oppervlakte/vaste stof fusie

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw in de Solidworks-wereld, ik kom uit Pro-eng  en ik zit in de problemen!!

Ik heb een schets gemaakt op een vaste stof met rondingen en ik heb er oppervlakken van gemaakt, nu ben ik  op zoek naar een samensmelting van de vaste stof met het oppervlak om te maken en

Ik kan niet.

Heb je ideeën?

Hallo

Kun je een zeefdruk maken zodat we kunnen zien waar we het stuk moeten plaatsen??? Ik ben in 2015 en jij?

Dank u voor uw antwoord

Hier!!

Ja, solidworks 2015 versie.

Het is het versmelten van het oppervlak met de cilinder!

En creëer slechts één vaste stof.

cylindre.jpg

Ik kan je het bestand geven!

piece_rond_volumique.sldprt

Excuses voor de vertraging; Kijken of het bij je past?

Goedenacht

of deze

piece_rond_volumique_1.sldprt

Dank je wel  Manu 67

Het resultaat is dichtbij, maar het is in vaste vorm, mijn vraag was meer op te lossen in de oppervlakte.

Hoe ik een gesloten oppervlak aan de vaste stof kan binden en vervolgens het geheel vast kan maken (zoals op pro-eng)

Het werkt, ik kijk er overdag naar. Tenzij iemand anders de oplossing weet.

Zie deze link

voor een open oppervlak en volumelichaam via het snijgereedschap

http://help.solidworks.com/2013/French/WhatsNew/t_modifying_geometry_intersect.htm

Geometrie bewerken met het gereedschap Snijden 

U kunt snijpunten van vaste lichamen, oppervlakken en vlakken maken om bestaande geometrie te wijzigen, of om nieuwe geometrie te maken met het gereedschap Snijpunt.

U kunt bijvoorbeeld een open oppervlak toevoegen aan een vaste stof, materiaal uit een model verwijderen of geometrie maken van een gesloten holte. U kunt ook de dichtheidslichamen die u definieert samenvoegen met het gereedschap Tussensnijding, of bepaalde oppervlakken sluiten om gesloten volumes te definiëren.

Open oppervlak en volumelichaamTwee helften van een mal
Intersect theme image 01.pngMold 01.png
Het open oppervlak definieert de details die u aan het lichaam kunt toevoegen met het gereedschap Kruisen.De holte die wordt begrensd door de twee matrijslichamen definieert een lichaam dat u kunt maken met het gereedschap Intersect.
Intersect theme image 02.pngMold 02.png
U kunt geometrie verwijderen die u niet nodig hebt met het gereedschap Kruisen.U kunt de vormlichamen verwijderen en een vaste stof uit de holte maken met het Kruisingsgereedschap.
Intersect theme image 03.pngMold 03.png

Over het algemeen moet het oppervlak worden verdikt en vervolgens een fusiefunctie (invoegen/functie/combineren)

Hallo, ik denk dat ik begreep wat je wilde.

Dus heb ik het stuk voor je gemaakt zoals ik het begreep.

Als u het cererlichaam vanaf het oppervlak met de cilinder wilt versmelten, hoeft u alleen maar de functie "dikker maken" te bewerken en het samenvoegvak aan te vinken.

Houd me op de hoogte als dat is wat je wilde.

1 like

1- Het lijkt erop dat de optie "normaal om te profileren" voor schets 10 problemen veroorzaakt in de functie "grensvlak". Zonder deze optie geeft de functie verdikken + samenvoegen slechts 1 lichaam.

2- Bovendien creëert de functie voor gestikt oppervlak een tweede oppervlak, omdat u de naaioptie al in uw symmetrie hebt aangevinkt.

3- Anders kunt u ook vanuit uw symmetrie de functie "gezicht verplaatsen", uw volume zal zijn gezicht naar het oppervlak verplaatsen dat u hebt gemaakt. Je verbergt je bouwoppervlak achteraf.

Dank je wel Mickael

Het materiaal is niet goed versmolten... Kijk in sectie een regel blijft over.

Ik heb het geprobeerd met de fusiefunctie, maar het is onmogelijk om de 2 te koppelen.

cylindre_2.jpg

OPEC 27

Ik heb het net geprobeerd

1) door het verwijderen van "normaal O-profiel", geeft de dikke-functie me alleen de keuze uit een dikte (niet de optie om een vaste stof te maken)  als ik een dik genoeg maak werkt het, maar als mijn cilinder een buis van 0,5 mm dik is, werkt hij niet meer!

2 Ik kon de 2 vlakken niet samen zien toen ik met de muis in de modelboom passeerde.

3 Het gezicht bewegen werkt niet voor mij!

A+

Hier met de vijlen, de -3 met verdikkingsfunctie. de -4 met de offset-oppervlaktefunctie.

2016-03-07_piece_rond_volumique.rar

met een paar afbeeldingen.

1- INIT: in de boom bovenaan hebben we 2 oppervlaktelichamen + 1 volumelichaam. Als u het gestikte oppervlak verwijdert, behoudt u slechts 1 oppervlaktelichaam (symmetrie 1 waarvoor al een optie om oppervlakken te naaien is ingeschakeld)

2- Verdikking 1: hervatting van het model vóór de verdikkingsfunctie -> we hebben 1x oppervlak en 1 volumelichaam. (Ik schoot het genaaide oppervlak)

- Thicken 2: Met de verdikkingsfunctie is er maar één lichaam.

-Fusie dikker maken: het is gewoon de optie Samenvoegen het resultaat om te voorkomen dat je het daarna opnieuw doet.

3-Zet 1: het is gewoon de optie van de functie. Vergeet de directie niet, anders gebeurt er niets.

- Beweging 2: Verberg het oppervlak dat wordt gebruikt om het gezicht van het lichaam te bewegen.

4- Als je nu een buis wilt maken, kun je het net zo goed doen nadat je al deze bewerkingen hebt uitgevoerd. Ofwel een schaalfunctie als de dikte constant moet zijn, ofwel een eenvoudige boring als de buis meer materiaal heeft qua vervorming. (zie schelpafbeelding)

- of als je nog aan het prutsen bent, en je hebt je buis voor je vervorming, dan kun je altijd je oppervlak dikker maken (symmetrie 1), en je combineert de lichamen waarin je geïnteresseerd bent.

5- Even een opmerking: uiteindelijk heb je sneller een gladgestreken volume tussen je 2 vlakken 1 en 2 met de geleidingscurve 10 (en misschien voeg je er een toe rechtsonder) en je schetsen van de baas...

edit: Ik heb net getest of je een buis van 0,5 mm hebt, je dikker wordt met 10 mm (bijvoorbeeld) door samen te voegen, dan doe je je shell-functie op de vlakken die uitsteken uit de verdikkingsfunctie in de buis. En je eindigt met je 0,5 mm dikke vervormde buis overal.

2016-03-07__epaissir_et_decaler_et_init.rar

Opiep27 zei:

Ziezo, ik sluit het handvat in waar ik aan werk, "het echte" deel.

Ik wil aan de bovenzijde een koepelvormig lichaam toevoegen volgens de curve die ik heb geschetst (de vorm is de halve maan  zoals in het voorbeeld van de cilinder) en de "thin cut" functie

Hoe zou jij het doen? 

A+

poignee_test_.sldprt

Zie bijgevoegd via met een functie voor het afvlakken van het volume

Ik denk dat het de eenvoudigste walkthrough is voor dit type kamer

bijgevoegd bestand SW 2012

@+ ;-)

piece1louis_67.sldprt

Dit is de schets die is gebruikt om je randoppervlak te maken. Om het te laten verdwijnen, vergroot je je grensvlak, klik je met de rechtermuisknop op schets 6 en verberg je het (zie bijlage)

Anders ga je naar display en doe je "alle typen verbergen".

U hoeft niets te doen, het is een constructieschets die u naar behoefte kunt bewerken

Fijne dag

esquisse_apparente.jpg

Dit is de schets die is gebruikt om je randoppervlak te maken. Om het te laten verdwijnen, vergroot je je grensvlak, klik je met de rechtermuisknop op schets 6 en verberg je het (zie bijlage)

Anders ga je naar display en doe je "alle typen verbergen".

U hoeft niets te doen, het is een constructieschets die u naar behoefte kunt bewerken

Fijne dag

esquisse_apparente.jpg