Samensmelting van een 2-delig geheel tot 1 stuk

Nadat ik 2 relatief complexe onderdelen heb geassembleerd, wil ik van deze 2 onderdelen een uniek onderdeel maken, wetende dat ze zullen worden gemaakt door laserintering en meer in traditionele bewerking.

Ik kon de samenvoegfunctie niet vinden op Solidorks 2012. Is dit mogelijk? Zo ja, hoe?

Mrci

Hallo

Sla uw assemblage op als een onderdeel en combineer vervolgens de twee lichamen die in het aldus gegenereerde onderdeelbestand zijn opgenomen.

@+

2 likes

2 oplossingen:

_Ouvrir een van de 2 kamers

_Insertion/stuk... om het 2e stuk in het 1e te steken. en gebruik de beperkingen die onderaan het dialeague-vak worden voorgesteld.

Hierdoor krijg je de 2 lichamen in een kamer.

Een andere oplossing, maar die de links snijdt, in de assemblage "Opslaan als", kies als type "Onderdeel (sldprt)" en selecteer de optie "Alle componenten".

5 likes

Hoi @ m5193

Als je je assemblage gedeeltelijk opslaat, krijg je een enkel onderdeel

Hier is een oplossing die geweldig is ;-)

@+ ;-)

1 like

Bedankt

Ik heb nu 2 lichamen in een kamer, maar geen manier om een straal tussen hen te maken. Geen manier om te vinden hoe lichamen te combineren. Een tutorial?

Selecteer in de map Feature Manager, Volumegroottes, de 2 formaten, klik met de rechtermuisknop op "Combineren".

Afbeelding weergeven

screenshot105.jpg

Selecteer in de map Feature Manager, Volumegroottes, de 2 formaten, klik met de rechtermuisknop op "Combineren"

Afbeelding weergeven

screenshot105.jpg

Maak een nieuw onderdeel aan in de assemblage. Invoegen van een nieuw onderdeel. In dit nieuwe stuk combineer je een functie om één en hetzelfde lichaam te creëren

Als u uw eerste montage wilt afstaan met een link naar het onderdeel dat de samensmelting van de 2 delen zal zijn, is het ook mogelijk om de "join"-functie te gebruiken.

Op die manier is het niet nodig om de manipulaties opnieuw uit te voeren als de twee delen ten opzichte van elkaar gaan bewegen.

1 like

Interessant: door de assemblage in één stuk op te nemen, ontstonden er 2 oppervlakte- en niet-volumelichamen.

Sterker nog, bij het opslaan had ik onderaan het vak niet aangevinkt: Geometrie die moet worden opgenomen: alle componenten.

Nu heb ik toegang tot het menu Combineren en het werkt, en ik kan uitstralen enz...

Hartelijk dank

Ter informatie: als uw vraag is beantwoord, moet deze worden opgelost door HET antwoord aan te wijzen waarmee u een oplossing heeft kunnen vinden.

Tot snel

1 like

Als uw vraag is beantwoord, moet deze worden opgelost door het antwoord aan te wijzen waarmee u uw probleem hebt kunnen oplossen.

Tot snel

3 likes

BEDANKT voor al je antwoorden, tot ziens voor meer vragen ....@+.