Streken van een schets samenvoegen

Hallo 

Ik zou graag een extrusie willen maken van het bijgevoegde deel met de verschillende patronen in dit vel, klein minpuntje mijn patronen zitten vol met lijnen en vormen geen vaste vorm. Als gevolg hiervan is mijn schets erg zwaar en dus moeilijk om mee te werken, en mijn extrusie detecteert de verschillende patronen niet.

Is er een oplossing om de streken van de patronen te kunnen "samenvoegen" zodat ik elke keer maar een eenvoudige vorm in één blok heb?

Of een oplossing om in één keer extrusie te maken met de patronen?

Bij voorbaat dank

Deel 1.SLDPRT

Hallo

Een oplossing, een beetje tijdrovend, zou zijn om je meerdere patronen om te zetten in splines.

Gebruik hiervoor de Spline Tools/Adjust Spline functie. Herhaal deze functie op elk van je kanalen.

Aan de andere kant, als de patronen machinaal bewerkt moeten worden, zijn de splines misschien een probleem!

Vriendelijke groeten

splines.png
3 likes

Hallo

Kun je je schets delen in dxf, zodat we kunnen zien of we iets kunnen doen op een andere software.

Blijkbaar is het samenvoegen heel eenvoudig: klik gewoon op de stip en laat deze verwijderen (http://help.solidworks.com/2011/french/SolidWorks/sldworks/LegacyHelp/Sldworks/SW_Sketch/Split_Entities.htm).

In jouw geval zal het niet werken omdat de entiteiten niet rigoureus collineair zijn.

Door de schets in de functiebeheerder te selecteren voordat u de extrusiefunctie kiest, lijkt het alles goed te nemen, aan de andere kant, gezien het aantal te verwerken entiteiten, zult u (heel) geduld moeten hebben.

Ik heb niet de tijd genomen om diepgaand te analyseren, maar het stuk lijkt symmetrisch en de patronen repetitief.
Ik zal dus proberen een patroon te vereenvoudigen en het vervolgens opnieuw te gebruiken via de klassieke herhalings-/symmetrie- en eventueel blokfuncties.

2 likes

Dank u voor uw antwoorden 

Bijgevoegd DXF-bestand als het u kan helpen via een andere software 

Bedankt 

tole_deco_int.dxf
1 like

Hallo

Kijken of het beter is?

tole_deco_int_ac_cobra.dxf