Lederen schede

Hallo

Wat zou je me adviseren om een leren schede voor te stellen en er een uitgevouwen versie van te krijgen?

Op dit moment heb ik een baas/basis geveegd om de hoepel te volgen, maar ik zie niet hoe ik een platte weergave kan maken zoals ze deden voor een plaatwerk.

capture_gaine_cuir.png
1 like

Het lijkt erop dat SW 2015 weet hoe het dit soort dingen moet ontvouwen.

U kunt ook een plaatwerkconversie proberen.

@Bart heb LOGOPRESS ook meermaals genoemd.

4 likes

Met een geveegd plaatwerk werkt het niet?

Teken de hoepel en maak vervolgens een geveegde vouw op het pad van de hoepel?

2 likes

@Bart ik moet iets gemist hebben, want ja, daar had ik over nagedacht, maar SW gooit me weg als een schoon kwaad...

Maar aangezien de hoofdband een geïmporteerde is, moet ik niet alle functies hebben.

Is de rolbeugel gewoon een profiel dat in een bocht is geveegd? met meer plooien.

Verander je hoofdband in plaatwerk als je geen tijd wilt verspillen, probeer dan de sweep.

Kun jij je stuk bevestigen?

1 like

Wat je probeert te doen, is wat UV-mapping wordt genoemd. Er zijn veel softwareprogramma's waarmee je dit kunt doen (Maya, Blender, Ultimate unwrap...) 

-Voor Solidworks stelt de 2015-versie je in staat om eindelijk complexe oppervlakken uit te vouwen. Dat komt overeen met uw zoekopdracht.

-Wil je een andere oplossing, dan is het mogelijk om complexe vormen uit te vouwen via de gratis Blender software. Dit vereist wat oefening, gezien de moeilijkheid om de software onder de knie te krijgen. Om dit te doen, moet u uw solidworks-model in blender importeren via het STL-formaat en de procedure volgen voor het maken van een "UV-kaart" in blender. Er zijn veel sites die tutorials aanbieden om dit te doen (zoek via google of youtube).

2 likes

Dank u voor deze verduidelijkingen.

Ik denk erover om een blender te trainen als het echt kan helpen bij uitgevouwen plaatwerk, ik neem het aan! =)

1 like

Ok ik zal proberen op de 2015 en dan op bender

Persoonlijk heb ik onder SW 2015 grote problemen...

Ik ben veel bestanden kwijtgeraakt en veel onderdelen zijn niet compatibel.

Ik heb mijn onderdelen weer in elkaar gezet bij Dassault voor analyse.

1 like

Heb je geprobeerd om te zetten met een 3D-schets voor je rondingen 

@gt22

Ik heb de 3D-schets niet voor mijn baas gebruikt omdat ik het voorvlak volg.

Ik heb zojuist een tekening ontvangen waar het mogelijk is en gedaan onder SW2013. Het is dus mijn gebrek aan kennis die de schuld is, of mijn manier die niet de juiste is.

Zelfs als je geen 3D-schetsen voor de baas hebt gebruikt, zoals je zegt 

niets weerhoudt je ervan om deze rand te nemen en om te zetten in een 3D-schets

en via deze 3D-schets zou je in staat moeten zijn om dit oppervlak na te bootsen dat kan worden uitgevouwen

Zie o.a. de draden op de 3/4 draaibare trap met centrale trapboom ontvouwen de trapboom

zodra je een vlak of rand hebt die recht is, kun je de hulplijnen in ieder geval omzetten in een 3D-schets 

het is heel eenvoudig @ Gérald 

@+;-))

1 like

@Gerald, bedoel je dat je een tekening hebt met de uitgeklapte?

Als dat zo is, kan het ook gewoon een hack zijn met een doe-het-zelf uitgevouwen tool!

1 like

@gt22

Het is altijd eenvoudig als je een onderwerp onder de knie hebt. Wat mij betreft is dat niet het geval.

1 like

@ Gérald kunt u uw import plaatsen

Ik zal proberen het zo snel mogelijk voor je te doen vanavond, in het beste geval niet eerder beschikbaar

@+ -))

in de tussentijd moet ik in staat zijn om een rand die de rondingen opneemt om te zetten in een 3D-schets

met deze 3D-schets zou je een oppervlak moeten kunnen maken dat overeenkomt met een gezicht 

En dit gezicht moet opvouwbaar zijn

1 like