Wat zou je me adviseren om een leren schede voor te stellen en er een uitgevouwen versie van te krijgen?
Op dit moment heb ik een baas/basis geveegd om de hoepel te volgen, maar ik zie niet hoe ik een platte weergave kan maken zoals ze deden voor een plaatwerk.
Wat je probeert te doen, is wat UV-mapping wordt genoemd. Er zijn veel softwareprogramma's waarmee je dit kunt doen (Maya, Blender, Ultimate unwrap...)
-Voor Solidworks stelt de 2015-versie je in staat om eindelijk complexe oppervlakken uit te vouwen. Dat komt overeen met uw zoekopdracht.
-Wil je een andere oplossing, dan is het mogelijk om complexe vormen uit te vouwen via de gratis Blender software. Dit vereist wat oefening, gezien de moeilijkheid om de software onder de knie te krijgen. Om dit te doen, moet u uw solidworks-model in blender importeren via het STL-formaat en de procedure volgen voor het maken van een "UV-kaart" in blender. Er zijn veel sites die tutorials aanbieden om dit te doen (zoek via google of youtube).
Ik heb de 3D-schets niet voor mijn baas gebruikt omdat ik het voorvlak volg.
Ik heb zojuist een tekening ontvangen waar het mogelijk is en gedaan onder SW2013. Het is dus mijn gebrek aan kennis die de schuld is, of mijn manier die niet de juiste is.