Goedendag, Deze vraag is waarschijnlijk al gesteld en ik bied bij voorbaat mijn excuses aan voor het ter sprake brengen van het onderwerp in dit geval.
Ik werk momenteel aan een leuning voor een semi-wenteltrap en wil deze modelleren, maar ik zit vast aan het ontwerp van de sporten die in een spiraal op de bovenste helft van de trap oprijzen.
Ik heb al een beetje gegraven naar de verschillende functies, maar met mijn studentenversie raak ik snel de weg kwijt ...
Voor de functie waar je het over hebt, moet je eerst de reling maken met een scan van een 3D-schets en vervolgens een exstrusie maken van het profiel van je staven vanuit het midden van elke trede.
Zie deze link: http://www.youtube.com/watch?v=VHRmKRkauTM
U kunt proberen een herhaling te maken voor stappen waarbij de afstand gelijk is (van de 7e tot de laatste), waarbij u ervoor zorgt dat u uw sport vanaf de reling begint en de ronding van de reling als curve voor de herhaling gebruikt:
Wanneer ik een Helix- en Spiral-curve-functie maak, krijg ik dit resultaat.
Is het mogelijk om de doorgang van de helix te kiezen (nadat de schetsen op elke poot van de reling zijn getekend om door het midden ervan te gaan) naar de top?