Ik gebruik Solidworks 2013. Ik gebruik basiskaarten, maar ze zijn in Amerikaanse projectie. Ik moet ze altijd voor elke tekening overschakelen naar Europese projectie, en ik kan ze niet in Europese projectie houden. na het in het Europese project te hebben gesmeerd, maar het werkt niet.
Wanneer u een nieuw plan of een nieuwe kamer maakt, heeft u een venster met: deel, montage, tekening en geavanceerd. Als je op geavanceerd klikt, heb je meerdere tabbladen. Het basistabblad heet "modellen" (waar u onderdeel, assemblage en tekening vindt).
Deze keuzes zijn in feite documentsjablonen, die alle parameters bevatten die prima zijn. Omdat SW een Amerikaans product is, zijn de basismodellen in Amerikaanse projectie. U kunt echter uw eigen sjablonen maken : - Je opent het sjabloon dat je wilt bewerken - U brengt de wijzigingen aan (u hoeft geen echt plan te maken met een tekening erop, alleen de projectieveranderingen, de opties,... dat is genoeg) - Je geeft een naam op en je verandert het type in: Onderdeelsjablonen (.prtdot), assemblagesjablonen (.asmdot) of tekeningsjablonen (.drwdot) - Je slaat dit allemaal op in één en slechts één nieuwe map (we noemen het "MOD" map) Dan kun je SW vragen om je de mogelijkheid te bieden om deze bestanden elke keer te openen: je gaat naar Waar/ Opties / Systeemopties / Bestandslocaties en je selecteert Documentsjablonen in je drop-downmenu. Je klikt op toevoegen, geeft jezelf vervolgens de link naar je nieuwe bestand en je valideert.
De volgende keer dat u het opent, biedt SolidWorks u 2 tabbladen: het tabblad modellen en het nieuwe MOD-tabblad (met uw bestanden en de opties die goed voor u werken )
GT22 heeft je de oplossing gegeven. U moet uw tekeningsjablonen maken of wijzigen door de standaardweergaven in te stellen op de Europese modus in plaats van de Amerikaanse.
Tegelijkertijd kunt u veel meer aanpassen dan de weergavemodus, u kunt annotatiesjablonen integreren, enz... Het hangt allemaal af van uw behoeften.