Hallo
Ik heb momenteel een probleem met mijn tekeningen. Ik heb inderdaad een aankleedstandaard ingesteld, maar zodra ik mijn tekening sluit en een andere open, moet ik teruggaan naar de documenteigenschap en naar het .sldstd-bestand wijzen.
Mijn vraag is: hoe bevriezen we de standaard van dressing? Als het moet, maak ik een macro om het te laden zodra ik een tekening open , maar ik denk dat er iets eenvoudigers is.
Bedankt.
Vriendelijke groeten
Hallo
Het Skin Standard-bestand wordt geconfigureerd in het documentsjabloon ".drwdot" om de keuze permanent te maken wanneer u een nieuwe tekening maakt.
Als je oude bestanden moet bijwerken, heb je geen andere keuze dan de manie voor elk van hen uit te voeren (of via een macro of een MyCad-tool)
3 likes
We begrepen elkaar niet, de .drwdot werkt erg goed. Wat ik wil is de .sldstd, de algemene skin, waarmee je de dimensies standaard gecentreerd kunt hebben, het aantal decimalen kunt definiëren enz. Als een joint
Bedankt
propriete_doc.jpg
Je moet deze standaard aanpassen in je achtergrondplan (slddrt) of in het documentsjabloon, ik weet het niet meer.
Als u het pad wilt vinden, ziet u in de optie voor bestandslocatie en vervolgens:
Sjablonen voor documenten
Achtergrond plan
Open al uw basiskaarten en overschrijf ze of vervang ze door een nieuwe (basiskaartbestand opslaan)
En voor het model besparen.
1 like
Dit is het model dat moet worden veranderd.
De basiskaart bestaat alleen uit de zichtbare entiteiten.
@Floris. Morales:
- Controleer of uw paden naar de sjablonen correct zijn en of er geen duplicaten zijn (zoals we maken een kopie om te testen, maar deze is niet op de definitieve locatie geplaatst). Bent u verbonden met een gedeelde directory voor modellen of lokaal? Combinatie van betrokken machines?
- controleer uw verschillende modellen, het is mogelijk dat er een of 2 zijn die niet goed zijn geconfigureerd;
- inderdaad, zoals @Pierre S zegt, voor de "oude" bestanden moet je ze één voor één nemen (via een macro of een hulpprogramma) om het sldstd-bestand aan te roepen.
2 likes
Hallo
Ik vond dit als een macro en door te klikken verander je de norm:
http://help.solidworks.com/2012/english/api/sldworksapi/change_drafting_standard_to_custom_example_vb.htm
En het werkt.
Dank u allen. Ik heb een macro gecodeerd die de terugloopstandaard laadt wanneer een nieuw document wordt gemaakt.
Nogmaals bedankt.