Ik heb mijn onderzoek gedaan in // en ik heb uiteindelijk dit bestand als verbetering, op basis van de video op de onderstaande link: https://www.youtube.com/watch?v=GfeDy47PRKc
Wat denk je? Denk je dat dit de juiste manier is om een tandprofiel voor een kettingaandrijfring te tekenen? Kroon T8F_V2_90T.SLDPRT (629.9 KB)
Bedankt! Ik heb de gereedschapskist niet... Wat betreft de tutorial, het is interessant en de regels lijken erg op degene die ik heb gevolgd in de video van mijn voorbeeld #2. Behalve dat de holte tussen 2 tanden anders is om plaats te bieden aan de rol van een kettingschakel.
Hoe dan ook, hoewel dit type ketting heel gebruikelijk is, ben ik verrast om te zien dat tutorials om kronen te tekenen zeer zeldzaam zijn!
Een weg om te verkennen: een "school" -benadering uit de VS om de tanden van een kettingtandwiel te genereren, door deze link te volgen: http://gearseds.com/sample_lessons.html.
Te ontdekken in de sectie "Tandwielen":
Een PDF-bestand dat beschrijft hoe u een schets van de tandgeometrie kunt genereren. De flank van de tand bestaat uit twee bogen die raken aan een tussenliggend recht segment;
een Excel-bestand dat de geometrische parameters van deze tand berekent op basis van de spoed, het aantal tanden van het rondsel en de diameter van de rollen.
Ik heb zojuist de V1.31 "Engrenix " creatiesoftware afgerond Gratis, gratis, uitzendbaar en draagbaar. Beschikbaar op www.altituduino.com Downloadsectie Ondertitelmechanica
Tot uw beschikking voor alle informatie
Let op: als je zowel de software als de inhoud van de site leuk vindt, aarzel dan niet om het te adverteren (alles is gratis!)
Boinjour Engrenix versie 2.00 is online beschikbaar Wat betreft gegenereerde dxf lijkt SW kieskeurig te zijn (soms accepteert hij mijn dxf niet). Een eenvoudige en gratis oplossing is om de dxf opnieuw af te spelen via librecad (gratis software die niet kietelig is) en deze opnieuw te registreren onder ... Daar, wonderbaarlijk genoeg, accepteert SW het. Ik ben altijd op zoek naar het probleem dat SW dwarszit (af en toe), als iemand het voor mij heeft gevonden, ben ik een taker. Znfin werkt de Librecad-oplossing en is gratis, dus ... Wat betreft de altitech-bibliotheek van Pierre Granouillet, is deze niet gebaseerd op een proces van tandenberekening, maar op een verspaningssimulatieproces met een gestandaardiseerd rek. Yves Cordier