Ik zou graag een modellering willen doen van een rockwell-test op CATIA met een sferisch indruklichaam op elk materiaal. Ik kan de simulatie echter niet doen.
Moet ik de analyse uitvoeren van een product of van een onderdeel met meerdere lichamen?
Ik heb wat basisprincipes in RDM, maar nu ben ik verdwaald. Ik heb verschillende simulaties geprobeerd, maar geen van hen is overtuigend.
Allereerst: "Pivot too small .. → Uw FEM-model heeft een zekere mate van vrijheid. Alle vrijheidsgraden moeten geblokkeerd worden
Wat betreft uw behoefte: Om een analyse met verschillende componenten uit te voeren, is het noodzakelijk om de analyse van een product te doorlopen. CATIA V5 houdt alleen rekening met Core Bodies.
Aan de andere kant beheert CATIA V5 niet echt contact. We bevinden ons in een lineaire analyse. Dus je bol heeft een verbinding met een punt aan het begin van de analyse, zal bij een punt blijven zonder rekening te houden met de vervorming van het grensvlak.
U kunt uw analyse benaderen door een klein lokaal oppervlak op uw bol te naaien en een contact-type assemblageanalyseverbinding te gebruiken.
Om deze producten correct te gebruiken, is het het beste om een beetje training te doen