Genereer het uitgevouwen van een gebogen buis (rond of vierkant of anderszins)?

Hoi allemaal

Hier ben ik op zoek naar een manier om gebogen buizen (ongeacht de sectie) uit te vouwen, maar voor nu ben ik op zoek.

Wees voorzichtig, ik ben niet op zoek naar het plat maken van een buis zoals al is gevraagd.

Mijn interesse is het definiëren van lengtes van buizen die zijn ontwikkeld voordat ze worden gebogen.

Vandaag, om er dichter bij te komen, voeg ik de lineaire delen en de booglengtes toe, maar op hoge diktes of op een buis met meerdere bochten is deze benadering van ontwikkeld verre van waar.

Dank u voor uw hulp.

Hallo, welke software gebruik je? En in welke uitvoering?

Ik begrijp de betekenis van uw vraag niet echt.

Wil je een uitgevouwen zonder af te vlakken?!

1 like

Oh ja OEPS:

Ik gebruik Solidworks 2013 SP4

Hallo

Ik vond dit:

http://sbarillaro.free.fr/sm/info_logiciel.php

Een Excel-bestand dat de ontwikkelde berekent, aan de andere kant weet ik niet of het met meerdere bochten werkt

2 likes

@ Tomalam: dank u het is interessant deze site zal ik gaan door het een beetje, maar ik ben bang dat de berekeningsmethoden zijn dezelfde als die ik doe door handmatig de verschillende segmenten van de neutrale lijn van de buis toe te voegen. Maar uit ervaring is er een verschil tussen wat ik bereken en wat ik in de werkplaats doe en ik kan het niet kwantificeren.

Hallo

Zijn het 3D-bochten of is het altijd 2D? Als het 2D is, kunt u de schets van de scan hergebruiken om deze in gevouwen plaatwerk te "extruderen" en vouwverliesparameters van uw experiment toe te passen. Op deze manier krijg je je gemakkelijk uitgevouwen.

Ik weet niet zeker of ik duidelijk ben! En als het 3D-buigen is, vergeet het maar!

3 likes

Hallo

Als uw buis (of een ander profiel) is gemaakt met behulp van gelast constructiegereedschap.

Al uw uitgeklapte lengtes zijn beschikbaar in de carrosserie-eigenschappen in de lijst met gelaste onderdelen.

sans_titre.png
2 likes

@Frédéric daarentegen wordt de lengte van de neutrale vezel gemeten. Ik zie geen manier om rekening te houden met een "verlies bij het buigen". Is er deze mogelijkheid op SW14?

2 likes

@ Benoit.LF: aangezien ik op maat gemaakte opklapbare zonetafels gebruik, lijkt uw idee mij interessant en zeker zo goed mogelijk voor mij (ik had er niet over nagedacht). Voor een assemblage met veel verschillende buizen betekent dit echter een grote werklast voor elke buis.

Ik ga echter zo voor

Bedankt voor het reactievermogen (aan iedereen) 

2 likes

Hallo, ik ben geen archeoloog, maar ik ga deze vraag toch opgraven.

Ik geef je de links naar een zoekopdracht op internet die ik tegenkwam , alle eer gaat naar Rob Edwards.

"Onmogelijke" modelleringsuitdagingen Deel 2: Dynamisch rechttrekken van een gebogen draad in CAD - Engineers Rule

SOLIDWORKS-zelfstudie: Dynamisch buigen / losmaken van een draad, buis of staaf - YouTube

Ik heb het idee toegepast op CATIA V5, zie de video.

enroule.mp4
3 likes

Hallo @franck.ceroux 

Je komt niet vaak meer bij ons over de vloer, maar als je komt is dat niet voor niets.  ;-)  :-)

Het zijn "triple masters monsters" jongens om met dat soort dingen te komen.

Ik vraag me af of veerfabrikanten een applicatie hebben die dat ook doet.

Weet je hoe ze het doen als ze beginnen met onze veeronderdelen om hun fietsen te programmeren.

Vriendelijke groeten

Hallo, ja, veel werk, ik heb geen programmeerervaring , maar ben al geweest om onze Bihler-machines in werkelijkheid te zien, de draad gaat vooruit en wordt gevormd door de tooling.

De week afgemaakt, fijn weekend