Ik moet 3D-PDF's maken van mijn Solidworks 2017-assemblages. Gebruikers van de PDF mogen echter geen toegang hebben tot de details van de onderdelen, of zelfs de interne onderdelen van het product.
Kortom, we willen dat ze de assemblage kunnen verplaatsen om het ontwerp van het product te zien.
Ik kon geen optie vinden op solidworks bij het genereren van een 3D-pdf om alleen de buitenste envelop te hebben. Heeft u een oplossing?
hallo, zoals Ludo zegt, we kunnen niet direct van een bestand naar een pdf gaan omdat we alle onderdelen bewaren. eerst moet je het geheel lichter maken en dan de PDF maken.
In een assembly-bestand kun je een SpeedPak-configuratie afleiden uit een bestaande configuratie.
Om een SpeedPak te maken:
Klik op het tabblad ConfigurationManager onder Configuraties met de rechtermuisknop op een bestaande configuratie en selecteer SpeedPak toevoegen.
In de PropertyManager:
Selecteer de gezichten en lichamen die kunnen worden geselecteerd in de SpeedPack-configuratie.
U kunt Snel toevoegen gebruiken om alleen buitenlichamen op te nemen, te selecteren op weergave of meer of minder componenten te selecteren.
U kunt ook Watermerkgeometrie verwijderen selecteren om alle andere gezichten te verbergen, wat de prestaties nog verder verbetert.
Klikken.
Een SpeedPak-configuratie wordt gemaakt als een onderliggend onderdeel van de oorspronkelijke configuratie. Het wordt geïdentificeerd door in de ConfigurationManager en _speedpak wordt aan de naam toegevoegd.
Er worden geen onderdelen weergegeven in de FeatureManager-ontwerpstructuur. Het assemblagepictogram boven aan de boom geeft aan dat de actieve configuratie een SpeedPak-configuratie is.
Wanneer u in het grafische gebied de aanwijzer over een assemblage beweegt, zijn alleen de vlakken en lichamen zichtbaar die voor het SpeedPak zijn geselecteerd en kunnen deze worden geselecteerd in het gebied rond de aanwijzer.
Een aanwijzer boven het geheel. Merk op dat veel van de interne onderdelen niet meer zichtbaar zijn omdat ze niet waren opgenomen in de SpeedPak-configuratie.
Een SpeedPak maken op basis van een bovenliggende assembly
U kunt SpeedPak-configuraties maken voor subassemblages van een bovenliggende assembly. U kunt ervoor kiezen om alleen grafieken of beperkte vlakken, randen en punten op te nemen als opgeloste geometrie.
Om een SpeedPak te maken:
Selecteer in een assemblage een of meer subassemblages.
Klik met de rechtermuisknop en klik op SpeedPak-opties .
@GT22 lijkt het mij dat speedaks niet compatibel zijn met 3D-pdf's, en aangezien het uiteindelijk het gewenste formaat is, wordt er niet gezegd dat de speedpak hier geschikt is!
Ik heb een 3D-pdf nodig om deze op de website van het bedrijf te plaatsen. Het doel is dat klanten onze producten in 3D kunnen visualiseren. Maar we willen niet dat ze toegang hebben tot alle kamers.
Het is jammer dat we het niet op een eenvoudige manier kunnen doen... Ik zal proberen mijn montage in delen op te slaan voordat ik de opname in pdf maak.
Als je een andere oplossing hebt, ben ik er helemaal voor.
Je slaat op als een "SLDPRT" bestand met de optie "alleen externe gezichten"
Van dit "SLDPRT" bestand sla je het op in het formaat "vrml" (zie de opties ... Ik weet niet of het veel verandert)
U importeert dit "VRML"-bestand opnieuw in een "SLDPRT"-bestand
Je hebt nu een grafische weergave van je startassemblage, maar waarvan de vlakken absoluut niet aanklikbaar zijn (je kunt ze dus niet selecteren om ze dikker te maken, je kunt ze niet meten... ) (grote) nadelen: - je kunt er niet doorheen snijden - om het te positioneren, hoef je alleen de oorsprong te gebruiken ... Omdat je geen gezicht kunt kiezen om jezelf te ondersteunen
Als u een myCADservices Premium-abonnement heeft, kunt u myProduct gebruiken om uw 3D-model heel eenvoudig op uw website te publiceren door de gegenereerde HTML-link op te halen.
U kunt een model publiceren zonder enige andere interactie dan het roteren, vertalen of zoomen van het 3D-model
gt22 > Ik zou proberen het in delen op te nemen en dan een 3D-pdf te maken.
acombier> We willen niet via een externe link op de website zetten, dus het is voor ons geen mogelijke oplossing.
Alan. ERP> ik zag op forums dat eDrawing alleen compatibel was met internet explorer... We willen klanten niet verplichten om een specifieke browser te gebruiken. Aan de andere kant is hoofdstuk 3 van de tutorial erg interessant en zou ik proberen de manipulatie uit te voeren.
Na verschillende pogingen lukte het me niet om een 3D-pdf met een enkel stuk te krijgen...
De snelste oplossing is naar mijn mening om de munten die we niet zien te verwijderen. We houden dus alleen de onderdelen die deel uitmaken van de productenveloppe. En maak vervolgens uw 3D-PDF. We hebben nog steeds toegang tot de afmetingen, maar gebruikers kunnen niet zien hoe de binnenkant van het product is ontworpen.
Ik vind het jammer dat er tijdens de registratie geen optie is om alleen de productenvelop te tonen. En ook jammer dat we de meetfunctie op Adobe niet kunnen blokkeren...
Alan. ERP> Ik denk dat de oplossing om de assemblage om te zetten in een onderdeel en vervolgens de carrosserieën te combineren de beste is... Aan de andere kant is het veel voorbereidend werk... Inderdaad, na verschillende pogingen om een geschikt onderdeel te hebben, moest ik alle onderdelen verwijderen die niet de envelop van het product vormden om te besparen terwijl ik alle componenten behield. Maar toen kon ik de lichamen niet combineren... Opslaan in PDF was dus hetzelfde als bij montage.