Hallo
We vragen ons af hoe we het beste een bibliotheek van kant-en-klare onderdelen (schroeven, ELEC-componenten, lagers) voor verschillende klanten kunnen onderhouden.
Deze verscheidenheid aan klanten vereist dat we verschillende codes aan een onderdeel/onderdeel koppelen. Eén artikelcode per klant.
We willen duplicatie van bestanden voorkomen, in onze Solidworks+PDM-configuratie.
We kunnen niet de enigen zijn die geconfronteerd worden met dit multi-client management. Hoe doe je dat? Wat is de beste oplossing?
Een oplossing zou misschien zijn om een artikelcode per klant te hebben en ook om een type tekening en stuklijst door de klant te laten definiëren om de juiste artikelcode volgens de klant te vinden.
Of één bibliotheek per klant, maar dit is naar mijn mening erg ingewikkeld om te onderhouden.
1 like
Hallo
Ik denk dat je voor elke client een kamerconfiguratie moet doen en de eigenschappen moet beheren die verschillen in de configuratiespecifieke eigenschappen.
Met vriendelijke groet,
Hallo
Configuraties lijken een goede manier om te gaan, maar de PDM is niet dol op configuraties. Dus om te kijken volgens jouw werkwijze in de PDM.
Waren het de klanten die de artikelcodes van de kamers in uw bibliotheek oplegden?
Hallo
En bedankt voor deze eerste antwoorden. De specifieke codering wordt effectief opgelegd door de klant.
We houden onze eigen Art codes aan. voor compatibiliteit met ons ERP, en klanten willen codering in overeenstemming met hun eigen identificatiesysteem.
Als ik mijn antwoord herlees, lijkt het me niet erg duidelijk.
Wat ik bedoelde was een klantartikelcode eigenschap per klant, bijvoorbeeld een customerArticleCode1 property, een andere CustomerArticleCode2...
Wat al snel ^tijdrovend kan zijn als er 250 klanten zijn.
En natuurlijk een andere MEP per klant of gewoon de nomenclatuur volgens de behoefte met de kolom die zal zoeken naar de juiste artikelcode die overeenkomt met de gekozen klant.
In de hoop deze keer duidelijker te zijn geweest...
Hallo
Naar mijn mening is alleen een customerArticleCode eigenschap voldoende, de waarde ervan is verschillend afhankelijk van de configuratie en dus de klant. Voor MEP kopieert/plakt u eenvoudig het tabblad en wijzigt u de cfg van de weergaven en BOM.
Succes....
Voor mij geen configuratie, alleen een andere eigenschapsnaam .
Eigenschap: klantArtikelcode1 = refarticle1Customer1
Eigenschap: klantArtikelcode2 = refarticle1Customer2
Het toevoegen van enkele eigenschappen is niet erg omslachtig in tegenstelling tot een configuratiebeheer.
1 like
Niets zwaars met behulp van de tabel wijzigen configuraties; een enkele eigenschap en evenveel configuraties als clients en dus ref => dezelfde nomenclatuur en meer dan om de cfg voor MEP te variëren......
capture_decran_2022-10-05_143826.png
1 like
Ik zeg niet dat het ingewikkeld is om @etudes_20 te beheren, maar dat het de ruimte zwaarder maakt en dat het, afhankelijk van het aantal klanten, snel ingewikkeld kan worden.
Visiativ support raadt ten zeerste aan om een groot aantal configuraties (traagheid) te vermijden. Bovendien is het risico op fouten in de configuraties (een functie al dan niet verwijderd...) groter.
Voor mij is het dus niet verantwoord om een configuratie te gebruiken die je onderdeel of assemblage onnodig zou verzwaren wanneer een eigenschap alleen tekst is en dus lichter.
Bovendien, als u een assembly van de ene client naar de andere kopieert, als u 1200 schroeven hebt om configuraties te wijzigen, kan het snel lastig zijn, terwijl er scripts zijn om een achtergrondplan in batch te wijzigen.