Hallo
In het kader van mijn werk wil ik graag bouwpakketten beheren: bijvoorbeeld het schroefzakje dat bij het onderdeel wordt geleverd om het te kunnen monteren.
Tegenwoordig zijn onze machines samengesteld uit subassemblages inclusief ketelwerk, commerciële elementen en hardware om dit alles samen te monteren, dit wordt beheerd vanuit CAD-oogpunt door assemblages, (geëxplodeerde) plannen en een stuklijst. De assemblage van deze subassemblages gebeurt in eigen beheer (fabriek) en de winkel is goed gevuld en binnen handbereik, er zijn geen zorgen.
De machines worden vervolgens ter plaatse geassembleerd (te groot om compleet te vervoeren), en dit is waar ik graag bouwpakketten wil beheren.
Laat me het uitleggen, ik moet de "A"-subassemblage op de "B"-subassemblage monteren met behulp van de "V1"- en "V2"-schroeven om bijvoorbeeld de "M"-machine te maken.
Dus ik zou graag een "K" kit willen maken met "V1" en "V2" die in de subset "A" zou vallen,
in de nomenclatuur van "A" zou ik daarom graag "K" zien verschijnen, wat visueel niet op de burst-vlakken van "A" zou zijn, omdat zonder de tweede subassemblage niet positioneerbaar zal zijn.
MAAR Ik zou graag in staat zijn om uitbarstingen van "M" te maken om te kunnen laten zien waar "V1" en "V2" naartoe gaan, dus visueel zou "K" moeten verschijnen en moeten kunnen worden geëxplodeerd en op de machine kunnen worden geplaatst. Maar K komt niet voor in de nomenclatuur van "M" omdat het deel uitmaakt van "A".
Heeft iemand ooit dit geval gehad? En hoe ben je daarmee omgegaan?
Bij voorbaat dank voor uw antwoorden
Vriendelijke groeten
Antoon Grolleau
In "M" (waar je de "V1" en "V2" schroeven hebt toegevoegd om de assemblage van de s/e "A" en de s/e "B" te tonen) sluit je ze uit van de nomenclatuur.
Om dit te doen, klikt u met de rechtermuisknop op "V1" en "V2" in de "M"-boom (en vooral niet in de "A" s/e), vervolgens op eigenschap en vinkt u "Uitsluiten van nomenclatuur" aan (rechtsonder).
Voor je deelverzameling K kun je bouwdeelverzamelingen gebruiken. Het is mogelijk om de nomenclatuur van een deelassemblage te " promoten , d.w.z. om ervoor te zorgen dat deze subassemblage K niet in de nomenclatuur voorkomt, maar dat de V1 V2-onderdelen (of subassemblages waaruit deze bestaat) in de nomenclatuur voorkomen ! U moet met de rechtermuisknop klikken op de configuratie van K > Properties > BOM-opties > Promoten.
Dit maakt het mogelijk om de onderdelen waaruit deze subassemblage bestaat gemakkelijk te identificeren in de M-tekening.
@l. Voorafgaand
Bedankt, ik vind het leuk omdat er geen duplicaten zijn, maar ik zal de subset "K" in "M" moeten zetten om dat te doen, toch?
Idealiter had ik graag gezien dat "K" in "A" stond, omdat "A" ook op andere machines dan "M" kan worden gemonteerd en het me in staat stelde om de schroeven niet elke keer te vergeten als ik "A" gebruik
Als je wilt dat "K" in "A" staat, heb je niet veel keus, je moet mijn methode gebruiken".
Het enige risico is dat in "M" of "M2" ,..... "M99" vergeet je "V1" en "V2" uit te sluiten en dan merk je dat je de schroeven 2 keer bestelt.
Het is een keuze, of je riskeert het te verdubbelen en je loopt het risico "V1" "V2" te vergeten
Dit is wat ik er helaas ook uit heb afgeleid,
In ieder geval, bedankt allebei, van mijn kant zullen we proberen dit intern te zien hoe we dit kunnen beheren zonder fouten te maken.