Hallo
Ik ben op zoek naar een aanpasbare app of macro waarmee ik een compleet project kan kopiëren door min of meer automatisch de bestanden en plannen aan te geven die zijn gewijzigd.
Meer in detail:
1 Ik heb een bestaand product, met bijbehorende onderdelen, samenstellingen en tekeningen, allemaal in de alleen-lezen modus om slechte behandeling te voorkomen.
2 Ik kopieer het hele project met een compositie om mee te nemen met de plannen in een nieuwe "Project" directory met behoud van de structuur.
3 Ik pas alle wijzigingen/creaties van mijn project toe in deze directory die de structuur van het oorspronkelijke product heeft behouden
4 Eenmaal gevalideerd, wil ik deze hele "project"-directory massaal terugzetten naar "product" door de bestanden aan te geven die zijn geëvolueerd of nieuw zijn gemaakt, met de bijbehorende tekening (met dezelfde naam als het bronbestand en in dezelfde map als het). Het beste zou zijn dat als ik de index van een onderdeel verander, het me aanbiedt om de index van de assemblage waarin het wordt gebruikt te wijzigen (maar dat zal in een tweede stap zijn)
5 Ik archiveer de oude bestanden in een andere "archief"-map om de "product"-map niet te vervuilen (met een PDF-verwerking trouwens uit voorzorg)
Dat is het doel van mijn aanpak, die lijkt op vereenvoudigd PDM. Het is natuurlijk fase 4 die de meeste problemen oplevert.
Om de zaken nog ingewikkelder te maken, moet ik met SW2011 werken, om compatibiliteitsredenen met sommige gebruikers.
Tot op heden heb ik geprobeerd er met projectmanager in te duiken, maar er is geen geautomatiseerde verwerking van de indexwijziging mogelijk omdat de bestanden namen hebben die cijfers en letters vermengen en de detectieregels te gesloten zijn (althans op V2011). Bovendien is er geen opslag in de app, waardoor u de manipulatie later opnieuw kunt uitvoeren of corrigeren.
Met integratie, geen bewerking op de bestandsnamen. Mogelijk om te testen, maar geen bediening.
Ik wendde me tot de "opslaan als"-macro van Lucas Prieur, om geautomatiseerd te worden om een specifieke bestandssyntaxis te verwerken, maar ook om te vinden hoe ik een volledige groep bestanden kan verwerken.
Ik vraag daarom om je vaardigheden in meer geavanceerd gebruik van bestaande apps of in het schrijven van macro's om verder te komen in mijn project. Tenzij je een andere methodologie hebt om voor te stellen.
Bedankt.
Sebastian