Voorraadbeheer met excel volgens solidwoks bill of materials

Hallo

Ik ben op zoek naar een voorraadbeheer met afbeelding en link (PDF-plan) van de kamer of de set.

Ik maakte in solidworks stuklijsten voor elke assemblage in Excel-formaat en gaf mijn plannen door in PDF.

Ik zou dit alles in verband willen brengen om geen fout te maken wanneer andere mensen die geen solidworks hebben voor het bestand zorgen.

Bovendien wil de persoon die verantwoordelijk is voor de verspaning toegang hebben tot het PDF-plan  zonder ernaar te hoeven zoeken in verschillende mappen, omdat mijn assemblages veel onderdelen bevatten onder verschillende mappen en mappen.

Voor mij zou ik de EPDM-oplossing zien waarmee je dit alles en meer kunt doen!

@+

Fijne dag

3 likes

Bedankt, maar ik ben in plaats daarvan op zoek naar een gratis oplossing. (Ik ben alleen in de BE)

Vanuit Excel kunt u eenvoudig hyperlinks toevoegen tussen bijvoorbeeld de aanduiding van het onderdeel of de assemblage en het PDF-plan (op voorwaarde dat u zich allemaal op hetzelfde netwerk bevindt).

Voor voorraadbeheer denk ik dat je met macro's moet beginnen, maar dat lijkt me minder voor de hand liggend. Wat is de basis van uw initiële voorraad om mee te beginnen: specifiek of gemeenschappelijk met andere projecten?

Ik heb iets soortgelijks gedaan voor de plannen, maar heb je enige kennis van Visual  Basic?

Hallo

Voor de afbeelding en link naar de pdf is het inderdaad eenvoudig met Excel. U moet een screenshot van het onderdeel maken, deze in de nomenclatuur plakken en een hyperlink naar het pdf-bestand maken. Als u meer informatie wilt over hoe u de link kunt maken, aarzel dan niet om het te vragen.

Voor voorraadbeheer is het gemakkelijker om een globale stuklijst te hebben in plaats van een stuklijst van subassemblages. We kunnen direct de totale hoeveelheid onderdelen zien die in verschillende subassemblages worden gebruikt.

Om u "Chamade" te antwoorden:

Het probleem met het plaatsen van links in het excel-bestand is dat ik regelmatig onderdelen en samen update in solidworks en daarom zijn de excel-bestanden die ik van solidworks krijg nieuw (elke keer opnieuw gedaan ).

Ik dacht dat er  een kleine app was om dit allemaal te beheren. Excel-database volgens mijn bestanden (die automatisch wordt bijgewerkt in een mini-software) en die een voorraadbeheer voor mij had kunnen doen.

Bedankt

Om u "Lucas Prieur" te antwoorden:

Nee, ik heb geen notie in visal basic.

Maar als je een voorbeeld hebt, ik ben geïnteresseerd om me erop te kunnen baseren.

Bedankt

Voor het bijwerken van een onderdeel hoeft u a priori uw nomenclatuur niet opnieuw uit te voeren. Als u een zelfstandig beheerdossier heeft, zijn er geen problemen. In het slechtste geval moet u opnieuw linken naar het plan dat u hebt gewijzigd.

Strikt genomen, als u een onderdeel evolueert, is het een nieuwe referentie in uw voorraad, dus u moet een regel toevoegen en niet de hele lijst opnieuw doen.

Daarna beginnen we zelfs met de integratie van configuratiebeheer...

Wij (voordat we overstapten op EPDM) werkten als volgt:

De productieonderdelen (SLDDRW-plan) die op de BE-server waren opgeslagen, werden allemaal via BATCHCONVERTER (elke avond) omgezet in eDrawing (maar het werkt ook in PDF) en in één directory geplaatst op een server die toegankelijk was voor de diensten Methode/Productie/Assemblage.

Bijgevoegd is de "type" -instelling van het hulpprogramma dat moet worden uitgevoerd zoals hierboven beschreven.

convertir_les_plans_be_pour_acces_fab.doc
1 like

Bedankt allemaal voor het hebben en kijken.