Altijd bezig met het configureren van PDM Std, en meer bepaald het maken van datamaps.
Ik vraag me af hoe het zit met virtuele componenten die in een assemblage zijn geregistreerd en waarvan het onderdelenbestand niet echt bestaat; We gebruiken deze methode voor onze overmolded componenten waarvan het overmolded kunststof onderdeel niet kan bestaan zonder de insert. Hun DFN is een assembly-bestand met de insert als een klassiek onderdeel - extern opgeslagen in een .prt-bestand, en de overmold die een virtueel onderdeel is - opgeslagen in de assembly.
Is het mogelijk om een gegevenskaart toe te wijzen aan een virtueel onderdeel dat kan worden bekeken vanuit Windows Verkenner? Of is alleen de assemblagemap doorzoekbaar en verschijnt dan de noodzaak om een specifieke datamap voor dit type bestand te maken?
Hallo Silver Surfer, het lijkt mij dat je geen gegevenskaart kunt maken voor een virtueel onderdeel. Volgens de training die ik had, gebruikten ze virtuele componenten alleen om elementen te symboliseren zonder "verandering" (zoals de vloer, muur, enz...)
Virtuele componenten worden beschouwd als buiten de kluis, dus er is geen bijbehorende functionaliteit.
Om een gegevenskaart doorzoekbaar te maken, is een fysiek bestand nodig dat in de opslagruimte is opgeslagen.
Virtuele documenten zijn inderdaad iets heel anders (een equivalent van een lege huls waarmee gegevens kunnen worden gebruikt in interne EPDM-stuklijsten die totaal anders is dan SW)