Lineaire geleidingen beheren in stuklijst

Hoi allemaal

Ik heb een vraag over het beheer van multi-body componenten zoals lineaire geleidingen in de nomenclatuur. Ik doe veel kinematische simulatie met de assemblages en daarom  ben ik verplicht, in het geval van een lineaire geleiding die wordt verkocht in een rail + skid-kit , om de railcarrosserie in de ene subassemblage te installeren en de wagon(s) in een andere subassemblage zodat de bewegingen kunnen worden gemaakt.

Het probleem is dat de rail en de trolley(s) dezelfde referentie zullen hebben en ik loop het risico ze op een gegeven moment in tweevoud te bestellen als ik uit de stuklijsten kom.

Ik ben benieuwd hoe jullie dit soort problemen weten te voorkomen? (Ter info: we hebben geen PDM)

Bedankt voor je feedback.

Een eenvoudige oplossing (maar wel een die het risico op fouten niet uitsluit) is om de rail of de trolley uit te sluiten van de nomenclatuur.
Het is een conventie om op het niveau van de BE te kiezen om altijd hetzelfde te doen.

Een ander idee: voer de eigenschappen van de een of de ander niet in, dus, afhankelijk van de instelling die je gebruikt, verschijnt deze niet of is er een lege regel.

2 likes

Wat betreft de cilinder of lineaire geleiding, alles wordt in dezelfde assemblage ontworpen en flexibel gemaakt volgens de behoeften (met de voor- en nadelen van flexibele assemblages)

En voor de nomenclatuur sluiten we de onderdelen uit die deel uitmaken van het samenstel (bijv. het lichaam van de cilinder en zijn stang)

2 likes

@sbadenis: Om te voorkomen dat u de onderdelen waaruit de cilinder bestaat moet uitsluiten, kunt u met "verbergen" spelen in de configuratie-eigenschappen van de cilinder ASM (zie PJ)

option_config.jpg
2 likes

Bedankt voor je feedback.

Ik ben niet zo gewend om commerciële onderdelen en assemblages te maken, maar ik ga me verdiepen in het idee.

Misschien door de elementen waaruit de assemblage bestaat virtueel te maken.

Componentvirtualisatie zal de nomenclatuur niet veranderen. Het enige punt is om het aantal bestanden in de map te beperken.
We zullen altijd met de opties moeten spelen.

1 like