In een groot geheel dat ook veel bewegende onderdelen heeft (kinematica), wil ik graag de mogelijke botsingen tussen de onderdelen controleren.
Hoe voorzichtig we ook zijn, we zijn niet veilig voor ramponing.
Mijn probleem:
Ik wil alle onderdelen die in contact komen uitsluiten van fac tegen gezichtsbeperkingen
Hetzelfde geldt voor alle schroeven die van nature in elkaar doordringen (ik heb natuurlijk geen schroefvijl gemaakt, dus ik kan ze niet tijdelijk verwijderen)
Hetzelfde geldt voor ringen met H7-assemblages die uiteraard een paar honderdsten in elkaar doordringen.
Ik zou het leuk vinden dat wanneer ik de kinematica beweeg, als het ene deel het andere raakt, het me dat signaleert.
Meestal verwijder ik alle schroeven, kogels, ringen, lagers, enz... maar hier is het de ASM, helemaal klaar om te werken, die ik wil controleren.
Ik weet dat ik twee delen kan selecteren en kijken of ze storen, maar ik zou graag het hele ding in één keer willen kunnen testen.
Aan de andere kant, afhankelijk van hoe uw schroeven en ringen zijn ontworpen, kan het gemakkelijk of moeilijk zijn om uit te sluiten.
En bovendien zal het voor alles wat beweegt alleen een botsing detecteren in de positie wanneer u de functie start.
Dus tenzij je de functie in alle mogelijke en denkbare posities uitvoert, werkt het niet.
Na het te hebben getest, merk ik dat we veel meer valse interferentie detecteren (zoals H7-boring of schroeven...) en dan echte interferentie. En dat de echte interferentie, wanneer je iets beweegt en in een goed gedefinieerde positie een stuk botst, je het over het algemeen mist.
Tenzij ik iets gemist heb, ben ik geen fan van deze interferentiedetectie.
Er is een functie die het indringen van onderdelen tijdens het bewegen verbiedt, maar: - Ik weet niet meer waar het verborgen is (maar het moet in hetzelfde tabblad staan als de interferentiedetectie); - je mag niet te snel gaan tijdens de beweging, anders volgt de software niet; - Uitvloeisel/oorzaak van de vorige: je hebt machinebronnen nodig...
Het verbaast me dat de ringen van het type H7 interferentie veroorzaken, modelleer je ze naar de ware grootte?
Voor de schroeven (en andere onderdelen om uit te sluiten) kun je, denk ik, spelen met de eigenschap "IsFastener".
@Stefbeno Ik ga "IsFastener" eens goed bekijken (omdat ik deze functie totaal heb gemist), want als ik alle schroeven, bouten en ringen elimineer, zal het landschap al worden vrijgemaakt. Inderdaad, ik weet niet eens hoe hij weet dat het schroeven en bouten zijn, want dit zijn onderdelen die zijn gedownload van leveranciers die ik hernoem zodat het past in een logica van codif voor ons. Ben het met je eens dat je langzaam moet gaan voor bewegende botsingen, dat weet ik ;-) Daar heb ik een fluwelen handschoen voor ;-) Ja, ik modelleer op ware grootte omdat ik de toleranties van de creatie instel waardoor de MEP sneller wordt.
@Sbadenis ben het met je eens dat het een gedoe is, maar ik heb geen andere oplossing als ik de eerste keer nul defecten wil maken. Over het algemeen heb ik mezelf ten doel gesteld om slechts één of twee kleine fouten te hebben op complexe assemblages en altijd in alle richtingen te articuleren, dit is het voordeel van moderne software zoals SW waarmee je veel controle hebt voordat je een onderdeel bewerkt.
@Ac cobra , ja, het is de interferentietool die ik gebruik, maar er is iets mis. Maar met "IsFastener" zou het de zaken moeten verbeteren. Aangezien dit een functie is die ik niet vaak gebruik, moet ik iets verkeerd doen.
Goed! bedankt ik hou je op de hoogte van de rest ;-)
JIJ zegt ((( Er is een functie die het doordringen van onderdelen bij het bewegen verbiedt, maar: - Ik weet niet meer waar het verborgen is (maar het moet in hetzelfde tabblad staan als de interferentiedetectie); )))
In feite moeten ze een beetje raar zijn in hun redenering bij SW! Ze zetten dit in "Probleemdetectie" en vervolgens in botsingsdetectie, maar je moet de
Verplaats het onderdeel of Onderdeel roteren
Bovendien is het niet mogelijk om IsFeature te gebruiken, dat botsingen als gevolg van schroeven en strakke boringen neutraliseert. Als gevolg hiervan begint het altijd met een bericht dat alles stopt, omdat het van mening is dat er bij het begin al een botsing is. Het verwijdert echter de "stop bij botsing" -keuze door autoriteit, dus het verwijdert ook het geluid. Maar gelukkig blijft het het dynamisch botsende deel benadrukken. Bij botsing (het onderdeel verandert van kleur).
Mooi zo! Ik geef toe dat ik het pas in de laatste fase gebruik, maar ik kon me niet herinneren waar het was ;-) Bedankt!