Ik ben op zoek naar advies om de veiligheid van SOLIDWORKS-modellen te waarborgen en meer in het bijzonder de nauwkeurigheid van de updates die door verschillende bedrijven kunnen worden uitgevoerd. Moeten we de modellen in MASTER beheren? Wat moet er aan bedrijven worden opgelegd om consistent te zijn tijdens updates? Hoe moeten we de modellen archiveren?
Kan de oplossing zijn van internetopslag. Ik werk misschien niet op dezelfde schaal, maar ik bewaar alles op een dropbox (modellen, materialen, uiterlijkheden, ...) Op deze manier kan ik ze vanaf elke werkplek (met verschillende clients) openen en wijzigen en heb ik mijn bestanden altijd up-to-date.
Geen keuze, om efficiënt te werken, op meerdere sites, is het minimaal vereiste een gegevensbeheersysteem.
Voor SolidWorks CAD-bestanden (maar ook elk ander type bestand zoals Words, Excel, etc.....) is een van de oplossingen SolidWorks Enterprise PDM (EPDM).
Er zijn natuurlijk andere oplossingen, min of meer gruwelijk, min of meer complex: het hangt af van de behoeften. Een van de voordelen van EPDM is dat het 100% compatibel is met SolidWorks (aangezien het door SW zelf is ontwikkeld) en vrij snel te implementeren is.
In mijn bedrijf hebben we dit gedaan om dit probleem en vele andere problemen op te lossen (indexbeheer, taakautomatisering, stuklijsten, enz.......)
Met EPDM is multisite 100% veilig omdat er op dat moment maar één mogelijke eigenaar van het bestand is, dus als je meerdere belanghebbenden hebt, zal er maar één deelnemer zijn die het bestand kan wijzigen
We hebben dit in 2011 ingevoerd en we hebben er geen enkele spijt van
het is geen reclame voor EPDM, maar het heeft ons leven echt gemakkelijker gemaakt