Ik zou graag willen weten of er semi-automatische of automatische methoden zijn voor het beheren van plannummers? Ik gebruik momenteel handmatig een eenvoudige Excel-sheet, die foutgevoelig of vergeetachtig kan zijn.
Zijn er macro's/invoegtoepassingen of andere voor het nemen van het abonnementsnummer?
Afgezien van PDM-type tools, denk ik dat de gemakkelijkste manier is om een macro te gebruiken, hetzij van solidworks die is getypt in een vooraf geconfigureerd Excel-bestand of andersom (van Excel om een plan te maken).
Tenzij ik me vergis, staat de aangepaste eigenschapbeheerder geen automatische verhogingen op een veld toe.
In feite hangt het allemaal af van de gewenste ergonomie van de bediening.
We gebruiken het toegangsprogramma, u hoeft alleen maar de tabellen te maken, query's, formulieren te maken ... is dan meer dan invoegen. Je kunt tweedehands versies op het net vinden of iemand die het weet vragen om een versie te maken zonder invoeging en aan jouw kant de viewer van Microsoft te nemen als het nog bestaat, het is ik weet het niet meer. Omdat er in Access automatische opname is:)
Ik weet veel toegang als je een kleine basis nodig hebt, en je krijgt de kijker goed, aarzel dan niet om het me te vertellen
Je hebt ook de mogelijkheid om je Excel-bestand aan te passen om macro's toe te voegen om de nieuwe regel te maken, het nummer te nemen en het nummer in het "klembord" te plakken, je hoeft het alleen maar in SW te plakken voordat je het onderdeel opslaat.
Anders, als je de vba een beetje beter onder de knie hebt, kun je de macro die alles doet wat ik hierboven zei rechtstreeks vanuit een SW-macro maken die is gekoppeld aan je Excel-bestand.
Anders moet Axemble zeker iets in zijn tools hebben waarmee je dit kunt beheren zonder dat je je handen vuil hoeft te maken.
Het enige dat je niet kunt doen als ik het me goed herinner, is het formulier bewerken, dus niet de gegevens maar het formulier om het opnieuw te doen. Maar aan de andere kant kunt u de gegevens invullen, verwijderen, wijzigen
In ieder geval in de versie die ik op dat moment gebruik, nadat ik niet weet of microsoft hun ;) heeft gewijzigd