Hallo Ik gebruik BatchProperties om een lijst met eigenschappen over onderdelen en samenstellingen in een grote assembly te vullen, inclusief een eigenschap DESCRIPTION, die de naam van de huidige configuratie vult. Het probleem doet zich voor wanneer ik onderdelen en samenstellingen meerdere keren onder verschillende configuraties in mijn hoofdassemblage heb gebruikt. In de vervolgkeuzelijst BatchProperties-onderdelen wordt niet aangegeven dat hetzelfde onderdeel meerdere keren in verschillende configuraties kan worden gebruikt.
Wanneer ik de configuraties weergeeft (via de weergavemodusopties) is er slechts één configuratie vetgedrukt gemarkeerd onder de configuratie die ik gebruik.
Ik heb geprobeerd alle eigenschappen van het document in te vullen. Maar de manipulatie dupliceert alleen de lijst met identieke waarden van CONFIGURATION NAME op alle configuraties. Ik eindig met een identieke beschrijving van een veelheid aan verschillende configuraties. Ik heb ook geprobeerd de eigenschappen van elke configuratie te wijzigen door de BOM Options en Advanced Options in Solidworks aan of uit te vinken.
Heeft u een oplossing om rekening te houden met meerdere actieve configuraties als een onderdeel meerdere keren wordt gebruikt?
Als u actieve configuratie kiest in de 2 (lezen, schrijven), als het elke keer dat een configuratie in de assembly wordt gebruikt goed werkt, moet het de description-eigenschap in de actieve configuratie toevoegen. (Te testen)
MyCad-tools zijn nooit erg goed geweest in het beheren van configuraties.
Uiteraard hangt het allemaal af van de hoeveelheid eigenschap die moet worden bewerkt, maar probeer SmartBom, want zelfs als de verwerking minder geautomatiseerd is, zal het fouten beperken (vooral als u een assembly bewerkt...).
Hallo Na verschillende pogingen lijkt het erop dat het nodig is om aan te vinken: "Van alle configuraties" & "Op alle configuraties". Houd er echter rekening mee dat als het onderdeel of de assemblage te veel elementen heeft om te verwerken en/of te veel configuraties (wat bij mij het geval was), Batch Properties geen rekening houdt met alle elementen. Bedankt voor je feedback
Ter info: het wordt niet aanbevolen om meer dan 100 configuraties op een onderdeel of assemblage te hebben (risico dat een assemblage later wordt vertraagd)