Hoi allemaal
Ik ben op zoek naar een tool om de referenties van tekeningen die verband houden met 3D-onderdelen te beheren, laat het me uitleggen:
Als onderdeel van een project heb ik een A1-kamer met zijn A1-tekening, ik heb al verschillende andere kamers van hetzelfde type als de A1-kamer ontworpen, maar met andere afmetingen, laten we de A2-, A3-kamers enz. noemen.
Ik wil het A1-vlak kopiëren door het te hernoemen naar A2-vliegtuig, A3-plan enz., en vervolgens de referentie van het 3D-deel wijzigen door het te associëren met het juiste deel.
Weet u een tool om dit werk gemakkelijker te doen?
Bij voorbaat dank
Het ideaal zou zijn geweest om de 1e tekening van het originele onderdeel te maken en vervolgens telkens het onderdeel en de MEP te kopiëren met packAndGo om de link tussen de 2 te behouden.
Nu bestaan er misschien enkele macro's, maar ik weet niet zeker of u veel tijd bespaart in vergelijking met het kopiëren en plakken, hernoemen en wijzigen van handmatige verwijzing.
Hier is een voorbeeld van een macro voor het wijzigen van de referentie (hier deel in een assemblage, maar het principe is identiek.):
https://help.solidworks.com/2020/english/api/sldworksapi/replace_referenced_document_example_vb.htm?verRedirect=1
Hallo @tous
Van mijn kant denk ik niet dat het mogelijk is om de afmetingen en annotaties opnieuw toe te voegen, tenzij deze delen dezelfde ID's hebben, voor het geval je het deel A hebt gekopieerd, het wijzigt en hernoemt naar A1😜
Dat gezegd hebbende, als alleen de afmetingen anders zijn, ga dan voor Excel-configuratie, het zal praktischer zijn
Hallo
Verschillende manieren om het te doen:
-
In uw tekening moet u naar "gereedschap" gaan, vervolgens naar "Model vervangen", "alle aanzichten controleren" en vervolgens bladeren om uw nieuwe onderdeel te selecteren.
-
Een andere manier om dit te doen, is door de naam van je A1-kamer te wijzigen... wanneer u dan uw A2-, A3-tekeningen enz. opent, zal Solidworks u vragen waar u moet wijzen. Het enige wat u hoeft te doen is het stuk te selecteren dat u interesseert. Vergeet niet om je stuk opnieuw te hernoemen naar A1 als het klaar is