Beheer van de sortering van de PDM-bibliotheek in sdws

Hoi allemaal

Ik zou graag willen weten hoe we de sortering kunnen beheren om de 3D van de bibliotheek in een logische of gewenste volgorde weer te geven (bijvoorbeeld schroefgrootte, dan lengte).
Ik voeg 2 screenshots toe om het probleem dat ik tegenkom te illustreren (het sorteren wordt momenteel gedaan in de kolom " Naam " van PDM).

P.J n°1

Bij voorbaat dank!

Hallo;
Heb je geprobeerd om met de rechtermuisknop te klikken (in het lege gebied bij de voorbeelden van je schroeven) en vervolgens: "Toon beschrijvingen" (of Toon referenties in jouw geval) uit te vinken)?
Verandert het iets.

Waarschuwing: gezien de naam van uw bestanden, kunt u eindigen met uw M10 voordat uw M8 schroeven...

Vriendelijke groeten

Hallo
Ja, ik heb deze manipulatie al geprobeerd en helaas werkt het niet.

Ik ben bang dat de enige optie is om de gegevens te hernoemen naar "bestandsnaam" in de PDM-profielkaart, maar dit is erg lang en nogal beperkend...

Hopelijk is er een andere manier om de weergavevolgorde in de bibliotheek naar wens vorm te geven.

Bedankt dat je de tijd hebt genomen om me te antwoorden, het wordt gewaardeerd!

Sorry om het te horen.
Dat gezegd hebbende, ik heb geen PDM, waarschijnlijk zal een ervaren gebruiker over dit onderwerp je beter kunnen helpen.

Vriendelijke groeten.

1 like

Hallo
Voor mij is het niet gerelateerd aan PDM, het sorteren wordt gedaan van de bestandsnamen zoals in Windows op de klassieke manier, de rest is gewoon weergave (ofwel bestandsnaam of beschrijving).

2 likes

Hallo Cyril,
Bedankt voor je feedback, het lijkt mij dat om de bibliotheek op de best mogelijke manier te gebruiken, ik geen andere keuze zou hebben dan de naam van het bestand te hernoemen, wat niemand minder is dan de ID van de 3D...
Fijne dag voor jou.
Vriendelijke groeten