Het beheren van één kant van een onderdeel in een familietafel assembleert

Hallo

Zoals de titel al aangeeft, ben ik op zoek naar een schetsafmeting van een onderdeel in de familietabel van een assemblage.

Mijn doel is om een assemblage te hebben waarin ik de afmetingen van mijn onderdelen controleer.

Het voorbeeld zou zijn om een schroef en een moer te hebben en de dikte van mijn moer in mijn assemblage (schroef+moer) te regelen door de gebruiker de waarde te laten invoeren die hij wil.

Julian

1 like

De eenvoudigste manier om dit te doen, is door de configuraties op artikelniveau aan te maken en te beheren welke configuratie op assemblageniveau wordt  gebruikt . Om te kijken of je een familie van onderdelen wilt gebruiken, kan het verstandig zijn als er veel mogelijke waardes en dus configuraties zijn.

je hoeft maar één kant te beheren of meerdere?persoonlijk werk ik in de kluizen en in elke categorie kluizen heb ik standaardafmetingen en ik kan ze ook op maat laten maken om het ding te vereenvoudigen, ik maak 1 kist en dan stel ik het in met driveworks Xpress omdat ik de gewenste afmetingen beheer (voor mij hoogte, breedte, diepte) en de andere onderdelen worden aangepast afhankelijk van wat ik vraag

1 like

Ik heb een veelvoud aan mogelijke waarden, dus eigenlijk elke millimeter...

Daarom wilde ik niet door een familietabel gaan waar ik zoveel rijen zou moeten maken als er gevallen zijn en de links voor elk van hen zou moeten maken. Ik heb dit om te herhalen met verschillende stukken.

Ik dacht er ook aan om een plan in mijn assemblage te leggen, bestuurd door mijn familietafel en ik koppel dit plan aan mijn stuk zodat het evolueert volgens de positie van het plan... Ik kan geen eenvoudigere oplossing bedenken.

Ik denk dat voor jou de gemakkelijkste manier zou zijn om DriveWorks te gebruiken, omdat je de afmetingen kunt beheren dankzij een digitaal tekstvak (om de afmetingen te wijzigen) en de tekeningen worden gegenereerd op basis van de gewijzigde afmetingen.

Als je het niet weet, hier is een video:

http://www.lynkoa.com/store/fr/tutos-formations/formations/initiation-a-driveworks-xpress.html

en een tutorial:

http://www.lynkoa.com/tutos/utilisation-de-driveworksxpress

2 likes

Anders kunt u het onderdeel in de assemblage bewerken en externe verwijzingen gebruiken. Dus wanneer we de afmeting in de assemblage veranderen, verandert de afmeting in het onderdeel. En het kan een dimensie van een schets zijn als het geen echte dimensie van de assemblage is.

Ik heb uiteindelijk gekozen voor het plan dat ik in positie varieer dankzij de familietafel en de waarde van de afmeting van mijn stuk koppel aan de afmeting van het plan. Deze functie stelt me ook in staat om componenten uit een bepaalde vlakpositie op te nemen en uit te sluiten met de vergelijkingen.

Inderdaad, ik denk niet dat je vergelijkingen in de familietabel kunt plaatsen of dat je verschillende configuraties moet maken die overeenkomen met elk geval en ik heb er te veel om te beheren.

En het wijzigen van deze afmeting via een aangepaste eigenschap, ik gebruik het voor onderdelen en assemblagemodellen, het werkt perfect, met de eigenschapsvorm is het geweldig.
2 likes

Kunt u alstublieft iets meer vertellen over de procedure om dit @Damoon te doen?

Ik heb net een tutorial gemaakt om dit allemaal in beeld te brengen. In de hoop dat hij duidelijk is en dat hij niet te veel fouten maakt.

http://www.lynkoa.com/tutos/3d/comment-utiliser-l-editeur-de-propriete-dans-un-model

1 like

Geweldige tutorial Damoon, maar het is niet precies wat ik wil doen.

1 like

Geweldige tutorial Damoon, maar het is niet precies wat ik wil doen.

Ik heb mijn probleem opgelost met de vergelijkingen die zijn gekoppeld aan hetzelfde vlak dat ik gebruik voor mijn familietabel.

1 like

Dank je wel jbenezet 

Ha ik denk dat ik toen niet begreep wat je wilde. 

Forms houdt zich bezig met assemblage en tekeningen. In assemblages is het mogelijk om in te werken op de afmetingen ten opzichte van de onderdelen.