Het beheren van een persoonlijke bibliotheek met solidworks multiversion componenten

Hoi allemaal

Ik stel mijn probleem, ik ben een dienstverlener in een mechanisch ontwerpbureau en moet vaak werken met verschillende versies van solidworks (2017/2018/etc.) Pas wanneer een bibliotheek wordt aangemaakt, wordt deze gekoppeld aan de gebruikte versie. Dit is geen probleem voor toekomstige versies, maar maakt het onbruikbaar voor oudere versies.

Nadat ik erover had nagedacht, dacht ik erover om een bibliotheek te maken die specifiek is voor elke softwareversie, maar dit impliceert een aanzienlijke hoeveelheid standaardisatiewerk als ik wil profiteren van elke toevoeging en wijziging, ongeacht de versie.

Anders zou elke toevoeging en wijziging moeten worden aangebracht op een vrij oude versie, maar dit impliceert aandacht besteden aan de conversie van de documenten.

Ik zou graag uw mening en reflecties willen hebben als u zich dit probleem al heeft gesteld (vrij specifiek voor mijn werk)

Hallo

van mijn kant zou ik mijn bibliotheek maken in de oudste versie waarmee ik zou kunnen werken en ik zou de delen ervan alleen-lezen maken; Dit voorkomt dat er naar een andere versie wordt opgenomen.

5 likes

Hallo

Zoals ac_cobra, zal ik hetzelfde doen en als een component om nieuwe functies vraagt die niet aanwezig waren in de oude SW, dan sla ik het op in de nieuwe versie

A+

Ook als studieaanbieder werken we met vele versies van SW.
Voor bibliotheken maken we vaak gebruik van de bibliotheek van de klant, dan is het snel geregeld.
Voor onze persoonlijke bibliotheek kopiëren we de bestanden in de koffer, het is gemakkelijker op het niveau van de paden tijdens de take-away samenstelling van de levering aan de klant.

Hierdoor beheer ik alleen de versies van Sw voor de proto-bestanden en eventueel de gelaste constructieprofielen.

1 like