Met SolidWorks en SolidWorks Composer in ons ontwerpbureau kan het interessant zijn om EPDM te gebruiken om samenwerking en het beheer van onze productreeksen te vergemakkelijken.
Ik vroeg me toen af hoe het zat met het beheer van Composer-bestanden.
Gaat EPDM om met de links van Composer-bestanden (smgproj, smgsce...) zoals het dat doet voor Solidworks-bestanden (sldprt, sldasm, slddrw)?
Blijft de link tussen Solidworks-geometrie en Solidworks Composer ook behouden in EPDM, ondanks wijzigingen in de EDPM-mappenstructuur?
Bij voorbaat dank voor alle informatie over dit onderwerp.
Tenzij ik me vergis, is er geen "externe verwijzing" van het Composer-bestand naar het SolidWorks-bestand.
Wanneer je een smg, smgprj of ander bestand hebt, laad je de CAD op een bepaald moment. Vervolgens, als de CAD verandert, moet u uw model opnieuw laden (handmatige actie, niet automatisch zoals in SolidWorks) om de smg bij te werken. (tenzij je een efficiëntere instelling van Composer hebt gevonden en dan ben ik erin geïnteresseerd:) ).
In ieder geval zijn er in EPDM geen verwijzingen naar Composer-bestanden : er verschijnt niets in het tabblad "Inhoud". De bestanden worden dus beheerd als eenvoudige .doc of .xls :/
Met composer zullen we in staat zijn om een model op een bepaald moment te manipuleren. EPDM zal, volgens wat ik zojuist heb gelezen, ons in staat stellen een element van 3DVIA/Solidworks Composer te visualiseren.
In 3DVIA/Solidworks Composer is er een configuratie waarmee je een onderdeel kunt bijwerken bij het openen en ik denk zelfs een koppeling met de CAD kunt behouden. Het bewerken van geometrie is ingesteld in de documentinstellingen. Het gaat alleen om SMG- en SMGXML-bestanden.
Het SMGPROJ-bestand is een projectbestand dat het uploaden/verwijderen van SMGXL (assembly-bestand)/SMGXL-SMGGEOM (deelbestand) bestanden mogelijk maakt.
Als u CAD en Composer wilt synchroniseren, is het ideaal om een tool als 3DVIA Sync te gebruiken. Het is een batchtool waarmee u CAD-bestanden kunt verwerken en converteren naar 3DVIA/Solidworks Composer.
Om mijn onderzoek naar de vraag te verduidelijken, zijn de links waar ik het over had van twee soorten:
- de koppelingen tussen het SolidWorks Composer-bestand en het 3D-geometriebestand van de bron (SolidWorks, CATIA, enz...)
- Koppelingen tussen het SolidWorks Composer-projectbestand (.smgProj) en de subcomponenten ervan (.smgGeom, .smgSce, .smgView, .smgXml en alle afbeeldingen en andere elementen waaruit de SolidWorks Composer-publicatie bestaat)
Voor de eerste link wordt de synchronisatie handmatig gedaan (behalve in het geval dat 3DVIA Sync wordt gebruikt), dus het proces blijft hetzelfde met EPDM. We gaan op zoek naar de link van het knooppunt op het hoogste niveau van de SolidWorks-assemblage en klikken op "Bijwerken".
Voor dat laatste, intern bij Composer, bestaat er nog twijfel over het beheer door EPDM.
Mijn angst is dat wanneer een bestand bijvoorbeeld foo.smgGeom, gemeenschappelijk voor verschillende projecten (titi.smgProj en tata.smgProj), wordt verplaatst, het alle links van het .smgProj-bestand zal verbreken.
Aangezien de EPDM SQL-database deze relatie tussen SolidWorks-bestanden (.sldasm, .sldprt en .slddrw) aankan, zelfs als deze in de architectuur wordt verplaatst, dacht ik dat het hetzelfde zou kunnen zijn met Composer, maar ik kon geen formeel antwoord op de vraag vinden.
Ik blijf dan ook openstaan voor elk antwoord op dit EPDM-onderwerp met Composer...