Beheer van meerdere lichamen - Solidworks Visualize

Hallo

Ik werk aan voorbereidende projecten met assemblages die als onderdeel zijn opgeslagen. We ontwerpen speciale machines en het is voor mij gemakkelijker om een multi-body onderdeel te registreren dan om een complete assemblage van enkele duizenden onderdelen te kopiëren.

Voor commerciële weergaven gebruik ik SW visualize, maar het lijkt erop dat het zeer slecht omgaat met onderdelen met meerdere lichamen.
Hij laat lichamen met elkaar versmelten, soms zonder enige logica. Ik kan dus geen bepaald uiterlijk op een lichaam aanbrengen.

Heb jij een oplossing voor Visualize om elk lichaam goed te dissociëren?

Bedankt

Hallo

Op dit moment heb ik geen toegang tot Visualize om te controleren, maar uit het geheugen is het vóór het importeren dat je kiest hoe het zich moet gedragen.

Wat standaard overheerst, is de kleur, deze groepeert alle (onderdelen, lichamen, oppervlakken) die dezelfde kleur hebben.

Maar het is mogelijk om alles los te koppelen van de SW-grafiek rechterbanner van het geheugen

1 like

Bedankt voor je antwoord, het heeft me geholpen om de oplossing te vinden.

Tot nu toe gebruikte ik de ingebouwde solidworks add-in om mijn project te visualiseren. Met deze methode kunt u niet kiezen hoe het project wordt geïmporteerd. Zoals je aangeeft, is het de kleur/het uiterlijk dat lijkt te overheersen en het voegt ook stukken samen.

Om het probleem te omzeilen, moet u de 3D solidworks rechtstreeks vanuit visualiseren openen.
Er wordt een importvenster geopend: kies in het tabblad Geometrie onder de sectie Artikelgroepering de optie Structuur behouden.
Visualiseren maakt dus een groep per lichaam.
U moet niet vergeten om Monitor het bestand aan te vinken om de link met de 3D te behouden.

Het is jammer dat je het importeren vanuit de solidworks add-on module niet kunt instellen.

1 like