Omgang met gebruikers-/groepsrechten in EPDM

Hallo

Is er een manier om "gewoon" de rechten van gebruikers of groepen in EPDM te bekijken?

Ik zou graag een globaal overzicht in matrixvorm hebben waarmee ik gemakkelijk de verschillen tussen 2 gebruikers of twee groepen kan detecteren.

Een matrix-achtig ding met een eerste kolom met daarin de gebruikers (of groepen) en de verschillende rechten/instellingen in de volgende kolommen.

Ik heb minder dan 10 gebruikers, maar zodra je je weg moet vinden, is het al een gedoe (screenshots van de meerdere parameters van een referentiegebruiker en visuele vergelijking gebruiker per gebruiker: het gedoe).

Ik durf me het werk van een beheerder met honderd gebruikers in 10 of 15 groepen niet voor te stellen zonder dit soort tools.

Bedankt

NB: Ik ben op EPDM 2015, het kan sindsdien van nature zijn verhuisd, zo ja, aarzel dan niet om dit in uw antwoorden te vermelden.

Ik ben het onderwerp een beetje aan het opgraven, ik heb precies dezelfde problemen als jij op dezelfde versie van EPDM ...

Ik probeer erachter te komen waarom ik de rechten van de ene gebruikersgroep niet kan beheren terwijl een andere groep prima werkt. Het is een heel gedoe om de autorisaties van 2 groepen met elkaar te vergelijken.

Heeft iemand een eenvoudige methode?

Hoi JMo,

Een onderwerp dat de menigte niet opwindt, maar behoorlijk pijnlijk is om te beheren.

1e regel: probeer rechten alleen op groepsniveau te beheren en geen gebruiker/groep te mengen (het is al een rommeltje genoeg met het beheer op groepsniveau).

Op het gebied van weergaverechten heeft SW verzoeken gedaan om een aantal zaken op te sommen: ziede bijgevoegde zip voor queries (sql en .crp om via de rapportgenerator te kunnen worden gestart).

Succes

gestion_droit_user_et_group.zip
1 like