Ronde/ronde offset kanaalkoker

Zou het mogelijk zijn om een voorbeeld te hebben van een stortkoker met een ronde basis en een ronde inlaat uit het midden en niet evenwijdig aan de basis, allemaal in plaatwerk?

Het moet worden uitgevoerd met de overgangsvouwfunctie.

Uitgevoerd met de getrainde functie (door te rollen, zie anders het antwoord van remrem)

Zie bijgevoegd bestand

tolerie.sldprt
1 like

Je moet een vlak maken dat evenwijdig is aan een ander, van de schurftafstand tot de lengte van je stortkoker.

Maak je eerste profielschets op de voorgrond. Maak de tweede schets bovenop de tweede door het profiel van de eerste niet te centreren.

Maak uiteindelijk, zoals @dessin6 al zei, overgangsvouwen door je 2 "open" profielen te selecteren

1 like

Hallo

Dit is een voorbeeld dat snel moet worden bereikt.

@sbadenis: Ik gebruikte de gebroken en ongevormde functie om elke vouw te hebben.

Deel 4.SLDPRT
1 like

Dank u voor uw antwoorden. Het voorbeeld van sbadenis past bij mij, maar ik zou het stuk (twee parallelle NO N vlakken) graag in crunching (met vouwen) willen maken . en daar wringt het schoentje. Is er eentruc?

Knip het gewoon af als de overgang klaar is, toch?

1 like

Kortom, u wilt een gebogen stortkoker?

Het lijkt heel erg op een ronding, Sw vindt het niet zo leuk. Je kunt een geveegd plaatwerk proberen, maar ik weet het niet zeker.

1 like

Maak een schets van wat je wilt, zelfs met de hand, zodat we het goed begrijpen

@+ ;-))

Hier is mijn zorg. Ik heb een deel van mijn parachute (bevestiging), zolang ik de hoek van de twee vlakken verander om mijn excentrische cirkel te kunnen hebben. Fout.

Bij voorbaat dank als je de oplossing hebt.

test_iv.sldprt

Kijk of deze beter bij je past. (nog steeds in vorm gemaakt omdat gebroken, het accepteert het niet maar niets weerhoudt je ervan om in het stuk te bijten)

Plaatwerk 2.sldprt

Een screenshot gemaakt, we hebben niet allemaal dezelfde versie

bedankt @+

1 like

Hier is een voorbeeld, onder een hoek van 65° is het onderdeel niet meer haalbaar op SW. In werkelijkheid is dat ook zo.

Is er een oplossing?

test_iv.png

Zou het mogelijk zijn om een 3D-schets te maken met de bovenste cirkel en de onderste cirkel om te zien of het het doet of niet?

Want inderdaad met een of andere hoek ook gesloten solidworks bug soms en dus ga ik via logitrace voor de ontwikkeling van het plaatwerk.

SBADENIS kijkt in de vorige opmerkingen, ik heb het deel met de 3D-schets geplaatst. Maar verder ga ik ook via logitrace, het is jammer dat ik het niet met SW kan doen:(

Hier is het deel, kijk of dat is wat je wilt (nog steeds in vorm, want in gebroken het bugs)

Ik heb verschillende stukken van de ontwikkelde stijl gemaakt die heel dicht bij die onder logitrace in het algemeen ligt.

En met een factor k = 0,5 voor een dikte van 0 tot 3 mm en een factor k=0,333 voor een dikte groter dan 3.

test_v.sldprt

Zie deze tutorial link

http://www.lynkoa.com/tutos/3d/les-jonctions-et-intersections-en-tolerie-solidworks

Als je het volgt, kun je je stuk maken en uitvouwen

@+ ;-))