Ik ben op zoek naar een eenvoudige en snelle methode om wapeningsplooien in het web van een balk (UPE of IPE) te kunnen implanteren. Hoekje dus rechthoekig van vorm met 2 chanfriens voor de binnenradii van de balken.
Is hier een functie voor of moet je ze "met de hand" doen?
Aan de andere kant, als deze functie goed werkt ... je had de afronding beter niet kunnen weergeven op je UPE/IPE. Inderdaad, om de kruisfunctie te gebruiken, moeten de twee zijden een gemeenschappelijke stop hebben (het is heel dom, daar ben ik het mee eens!)
Dus, om je te antwoorden, ik denk niet dat er functies in jouw geval zijn en je zult alles met de hand moeten doen :s
als ik begrijp wat je wilt. Persoonlijk start ik een ribfunctie.
U maakt een lijn die de 2 vlakken van uw UPE met elkaar verbindt => u klikt op de ribfunctie => u stelt uw functie in volgens uw behoeften en u valideert. (zie bijlage)
Als u klaar bent met het maken van een afschuining, is dit nog steeds mogelijk
Inderdaad, als het is om te vertrouwen op de 3 zijden S is het een ander verhaal,
@coin37coins sinds de versie van 2014 of 2015 verteert de kruisjefunctie afronding op ijzers, dus het is waarschijnlijk om een kruisje te maken op een IPE, IPN ...