Verstevigingskruisje bij jou of mij? Is daar een functie voor?

Hallo

Ik ben op zoek naar een eenvoudige en snelle methode om wapeningsplooien in het web van een balk (UPE of IPE) te kunnen implanteren. Hoekje dus rechthoekig van vorm met 2 chanfriens voor de binnenradii van de balken.

Is hier een functie voor of moet je ze "met de hand" doen?

Bij voorbaat dank voor uw antwoorden.

Voor zover ik weet, is er geen specifieke  functie (de kruisfunctie vereist 2 lichamen).

Aan de andere kant, als je veel te doen hebt, kan het interessant zijn om een bibliotheek te laten functioneren.

Edit: het zijn 2 kanten en niet 2 lichamen

1 like

Hallo

In de mechanisch gelaste functies zit een stuk gereedschap om de hoekplaten te maken.

http://help.solidworks.com/2012/French/SolidWorks/sldworks/HIDD_DVE_FEAT_GUSSET.htm?id=72592c98584540c393e08cb0138f2c10

Moge de kracht met je zijn.

cousset.jpg
2 likes

Hallo, Hier is de functie om het antwoord van @OBI WAN -:) te voltooien

Ps: Ik zag net dat je link alle juiste dingen aangaf... :)

capture.png

Behalve dan dat ik denk dat Benoit een rechthoekig kruisje wil maken dat aan 3 kanten rust.

Behalve dat de vouwfunctie maar op 2 kanten rust (en niet op 2 lichamen)

1 like

Zie deze tutorial die helpt bij gelaste constructie

met het creëren van bibliotheekfuncties

http://www.lynkoa.com/tutos/3d/fonction-bibliotheque-dans-solidworks

@+

Aan de andere kant, als deze functie goed werkt ... je had de afronding beter niet kunnen weergeven op je UPE/IPE. Inderdaad, om de kruisfunctie te gebruiken, moeten de twee zijden een gemeenschappelijke stop hebben (het is heel dom, daar ben ik het mee eens!)

Dus, om je te antwoorden, ik denk niet dat er functies in jouw geval zijn en je zult alles met de hand moeten doen :s

1 like

Ok dat is wat ik dacht ... Geen bestaande functie.

Inderdaad, de kruisfunctie is alleen van toepassing op 2 kanten, en niet op 3, dus het werkt niet....

Dus ik ga een stuk van een bibliotheek maken, denk ik.

Onmogelijk om de gt22-tutorial te bekijken ?? het zou me hebben geïnteresseerd ...

1 like

Hallo

als ik begrijp wat je wilt. Persoonlijk start ik een ribfunctie.

U maakt een lijn die de 2 vlakken van uw UPE  met elkaar verbindt => u klikt op de ribfunctie => u stelt uw functie in volgens uw behoeften en u valideert. (zie bijlage)

Als u klaar bent met het maken van een afschuining, is dit nog steeds mogelijk

Ik hoop dat ik je heb kunnen helpen,

Fijne dag.

gousset.pdf
2 likes

Zie deze directe link

https://m.youtube.com/watch?v=NRnzVwDUul0

Goed gezien de rib! Het vervult inderdaad een groot deel van het contract

1 like

Inderdaad, als het is om te vertrouwen op de 3 zijden S is het een ander verhaal,

@coin37coins sinds de versie van 2014 of 2015 verteert de kruisjefunctie afronding op ijzers, dus het is waarschijnlijk om een kruisje te maken op een IPE, IPN ...

1 like

Diancre, ik wist heel goed dat ik voor de gek werd gehouden met deze onwil om mijn versie te veranderen!

Ik ben off-topic:

Tegelijkertijd, als er geen evolutie zou zijn, zou de update nutteloos zijn! Bewijs dat het niet zo is:)

@coin37coin, je laatste bericht past te goed bij je beeld van de eend die hondsdol is!

2 likes

Dank u allen voor uw antwoorden.

Ik zal me aanpassen aan al uw voorgestelde oplossingen en kijken wat beter is.