Automatische gravure op vierkante buis

Hallo allemaal!

Ik ben op SolidWorks 2019 en als onderdeel van het ontwerp van een verfpistoolhouder ben ik begonnen met een vierkante buisarchitectuur.

Om de positionering aan te passen, worden de buizen om de 5 mm met een laser gegraveerd.

Tegenwoordig traceren collega's hun buis "op de oude manier" zonder gebruik te maken van het gelaste mechanische profiel. Voeg vervolgens de tekst twee keer in de schets in wanneer de schaalverdeling vanuit het midden van de buis.

Ik besloot dit een beetje te moderniseren, te beginnen met het maken van de profielmodellen voor gebruik via de mechanisch gelaste functie.

Nu wil ik dat de gravure wordt gedaan volgens mijn lengte.

Ik heb u een voorbeeld gegeven van wat er vandaag wordt gedaan, het is vrij lang en vervelend. 

Als je ideeën hebt, ben ik er helemaal voor!

fmb-v1-tube_30x30.sldprt

Hallo

Zou je een zeefdruk kunnen plaatsen omdat we niet allemaal dezelfde versie hebben (201 voor mij).

Hier is

test.jpg

Als ik het principe goed heb begrepen, zal de gravure volgen volgens de lengte van de buis? Waarom zou je niet het tegenovergestelde doen!

Je maakt een buis van Lg 3000 met de gravure en vervolgens verwijder je aan elke kant symmetrisch materiaal waartussen je dimensioneert om de lengte vanaf het midden te regelen (punt 0) en zo werk je met een stuk maar verschillende configuraties volgens je behoeften.

4 likes

Ja, dus door dit idee te volgen, kan ik een 3D maken die in lengte is geparametriseerd.

Ik deel mijn patroon zodra ik het af heb

Ja, absoluut, er zal alleen een gravure op de hele buis zijn en er zal een gravure verschijnen afhankelijk van het verwijderen van materiaal.

1 like

Zoals beloofd, hier is de sjabloon

tube_grave.prtdot

en de vorm 

modele_tube_grave.prtprp