Gravure op bol

Hallo

Ik wil graag een tekst op een bol graveren, zodat de randen van mijn zak loodrecht op het oppervlak staan en niet op de contouren van de schets

Weet iemand hoe het moet?

Bedankt

Zie deze link

http://www.3dsys.fr/6.html

Ik geloof dat graveren loodrecht op het oppervlak welke van + is als het oppervlak bolvormig is

het is helemaal niet gekookt op CATIA

@+ ;-)

Hallo

Kan deze tutorial helpen?

http://www.youtube.com/watch?v=s6Ler7XfpIk

Hallo

Ik ken ook geen eenvoudige methode. Dus voor dit soort dingen doorloop ik een Booleaanse operatie, maar het kan lang duren om tekst te maken omdat het letter voor letter zou moeten gebeuren.

Creëer in detail de bol in volume en maak vervolgens, in de oppervlaktewerkplaats, een bolvormig oppervlak dat overeenkomt met de graveerdiepte. Maak een vlak buiten de bol en maak een schets met de te graveren vorm en projecteer deze vervolgens op het bolvormige oppervlak. Maak van daaruit een oppervlak met meerdere secties tussen de twee schetsen en een snede die is geassembleerd met het bolvormige oppervlak. Plaats het volume terug in een nieuw lichaam en vul de vorm die op het oppervlak is gemaakt. Hierdoor krijg je een volume dat uit de bol steekt en verwijderd kan worden. Zo heb je een constante diepte en randen loodrecht op het oppervlak. (voorbeeld bijgevoegd in V5R18)

@lucas Vorige: sorry dat het misschien hetzelfde is, maar ik heb geen toegang tot youtube op mijn computer (beveiliging als je ons vasthoudt...)

bol.catpart

Hallo:

Om de minste vervorming te hebben op het resultaat van de projectie :

Elke letter (schets) is onafhankelijk op een vlak dat raakt aan de bol.

In generatief vormontwerp projecteert u elke schets op de richting van de bol (precies van het midden tot het referentiepunt van het vlak)

Knip bij elk uitsteeksel de bol (het oppervlak)  uit.

Gebruik bij het gedeeltelijk ontwerp een dik oppervlak op elke uitsparing.

Verwijder vervolgens elk dik oppervlak bij de vulling van de bol.

Het is vervelend.

Welke versie van CATIA heb je?

Hallo, bedankt voor je antwoorden

Dat ga ik vanavond allemaal proberen

Ik gebruik v5r19

CATPart R19-bestand.

Je kunt het als basis gebruiken (denk aan kopiëren en plakken) als je meer letters nodig hebt.

Succes.

texte-sphere.catpart