Isometrisch raster op tekening en schets

Hoi allemaal

Kunt u mij alstublieft helpen, ik wil graag een isometrisch raster weergeven op een tekening voor leidingen?

Is het mogelijk om op een schets een isometrisch raster weer te geven voor de lay-out van een buis?

Bij voorbaat dank voor uw antwoorden.

Oprecht

Hallo

afgezien van het maken van een blok van het raster in ISO en het importeren ervan in de MEP, denk ik niet dat het bestaat in ISO.

2 likes

Hallo

Er zijn rasteropties in Solidworks-schetsen en -tekeningen:

Misschien is dat wat je nodig hebt

1 like

Hallo Froussel,
Ja, maar het is geen ISO-raster.

Zie link=>Tip: Hoe maak je een isometrisch raster in minder dan 2 minuten!

Fijne dag.
AR.

4 likes

Een andere methode die een beetje lijkt op die van @ac_cobra_427 is ook om het in 3d te doen, maar door het te modelleren met een vierkant + herhaling als uitgangspunt (+ symmetrie om te vergroten volgens het originele vierkant in het geval dat het raster zich in de kamer bevindt)
Anders maken we een " raster " onderdeel dat we in een assemblage invoegen (wat misschien eenvoudiger zou zijn, wat neerkomt op een herhaling op 2 assen van een vierkant).
voor het @A_R grid impliceert het software van derden die we niet noodzakelijkerwijs en ook niet zeggen dat deze één keer overeenkomt in de MEP.

Ook om te zien of je verticals nodig hebt, maar dat is een ander verhaal.

2 likes

Dank u voor uw antwoord. Inderdaad, ik heb niets gevonden in mijn onderzoek. Er is een raster, maar geen isometrisch.

Goedenavond, dank u voor uw antwoord. Het lijkt me goed voor mijn gebruik.
Misschien moet je verticale lijnen invoegen.

Goedenavond, dank u voor uw antwoord. Ik moet al je ideeën proberen.
Ik verontschuldig me voor het beantwoorden van ze allemaal zonder te weten of mijn antwoorden worden gezien door al degenen die mij hebben geantwoord. Ik ontdek deze site en
bovendien ben ik ook nieuw bij SolidWorks.
Dank u voor uw hulp.

1 like

Ja, we zien alle antwoorden.
In beide gevallen is het voldoende om een diagonaal van het vierkant in de ene of de andere richting te tekenen. en het zou een grap moeten zijn, want je moet altijd voor de gek worden gehouden om iets onder SW ^^ te hebben, maar het laat de hersenen werken hihihi

3 likes