Gewalst rooster (geperforeerde plaat)

Hoi allemaal

Ik heb een deel gemaakt van 1 mm dik geperforeerd vel. Een eenvoudige rechthoek van plaatwerk, die ik wil "rollen"

Ik slaag erin om het onderdeel in massief plaatwerk te maken door een profiel van het type "stuk buissectie" te extruderen

Aan de andere kant is het dan erg ingewikkeld voor mij om mijn plaatwerk uit te hollen met een patroon om een raster te maken.

Dus ik wil mijn raster plat maken en het dan oprollen.

Weet u of dit mogelijk is?

In PJ mijn volgewalst plaatwerk

tole_pleine.sldprt

En hier is het patroon van de perforatie van mijn plaatwerk:

zeshoeken van 2 mm breed, met een onderlinge afstand van 0,5 mm.

13371978-grille-r-sum-texture-de-fond-en-t-le-perfor-e-banque-dimages.jpg

En het toepassen van die textuur op het opgerolde stuk zou het niet genoeg zijn?

1 like

laten we gek doen, ik voeg het bestand van mijn geperforeerde plaatwerk toe onder SW

tole_perforee.sldprt
1 like

Ik kan alleen maar duwen in de richting van de textuuroplossing.

Dit soort herhaling belast het model, meestal onnodig.

Een oplossing: maak het vel stevig, vouw het uit, breng de snede aan, vouw het op.

perfo.sldprt
4 likes

Hallo

De oplossing is de ingebrachte vouwfunctie, zie bijgevoegd doc.

Moge de kracht met je zijn

tole_roulee.docx
2 likes

Hallo

Je moet het perf plaatwerk omzetten in plaatwerk en vervolgens een geschetste vouw maken. Ik heb het getest en het werkt, het is alleen dat ik in 2015 ben, anders had ik het naar je gestuurd.

Anders kun je het in een overgangsvouw doen (kies gevormd en niet gebroken), vouw dan je stuk uit, je maakt je schets, je extrudeert het en je vouwt je deel en voila =)

PS: Onder welke solidworks zit je? Als je in 2014 bent, kan ik je mijn stuk sturen als je ^^

Zie deze COM-thread

http://www.lynkoa.com/forum/3d/nid-d-abeille

Via de verschijningsvormen is het visuele de opvallende werkelijkheid

@+ ;-)

1 like

Bedankt allemaal voor jullie antwoorden!!

Dat ga ik allemaal testen! Ja, de textuur is veel beter, maar in dit geval is het een grille die voor een koplamp is gemonteerd, en ik wilde de weergave van transparantie testen... Er is dus geen textuur mogelijk.

Maar gezien de armoedige prestaties van mijn laptop en de manier waarop deze veelheid aan gaten het model laadt, kan het vast komen te zitten...!

Ik kom bij je terug om je te vertellen wat het beste werkte.

Als het alleen voor een test is, kun je alleen een hoeksector doen in plaats van het hele deel.

Gezien de perforatiesnelheid zal er een grote dimming van de verlichting zijn.

@ Benjamin heb je de link naar de vorige post draad waar het onderwerp is identiek

kijk naar de verbouwingstijden, ik heb wat tests gedaan

Met texturen kunt u ook een uitstekende transparantie hebben

en welke van + is als je een zwakke pc hebt

zoals gezegd @ Stef  doe een test 

maar als uw pc niet is ontworpen om via de grafische kaart die u bent er zal niet geweldig zijn

of gaat via een andere renderer dan SW 

@+

Als het te zwaar is door de herhaling van de gaten, moest je er een stap van maken, het dan openen en dan in plaatstaal doen en een vouw invoegen.
 Het onderdeel zal minder zwaar zijn.