Groot laadprobleem

Hallo

Sinds vanochtend, na een korte week vrij, duik ik weer in Solidworks... Ik open de assemblage waar ik momenteel aan werk, zoals gewoonlijk, ik maak een sectie, zoals gewoonlijk (ik werk aan een nogal complex gebouw), en daar duurt het laden maar liefst 5 minuten... Om te eindigen met een softwarefout... "Solidworks reageert niet, tralalala".

Geïrriteerd, want na de vakantie komt de vertraging in het werk, ik start de pc opnieuw op, ik probeer mijn assemblage op alle mogelijke manieren te openen, verlicht, beheer van grote ontwerpen, complexe montage... Niets helpt. Kortom, ik bracht mijn dag door met het uitproberen van mislukte experimenten, het verspillen van mijn tijd en razen over de software ... Leuke feedback;)

Heeft iemand ooit dit probleem gehad? En zo ja, wat was de reden daarvoor? Hoe heb je het probleem opgelost?

Heb je een oplossing om te "zien" wat blokkeren is? Werkt een computer die van de tweede verdieping wordt gegooid beter dan voorheen? ;)

Vriendelijke groeten

Joss

1 like

Hoi Joss

Een computer die uit het raam wordt gegooid werkt niet beter, maar doet veel goeds!!

Vorige week had ik dit probleem weer: bij een iets bescheidener montage (ongeveer vijftig onderdelen) heb ik de montagedelen één voor één heropend en de laatste functies opnieuw bewerkt! Ik concludeerde dat het een gat in een plaatwerkfabriek was waardoor ik mijn hele assemblage niet kon openen! Om te proberen, ondanks je belangrijke aantal stukken!!

5 likes

Hoi @ Joss.G

JA zoals David Be3 zegt

Probeer uw onafhankelijke onderdelen op uw pc te laden

en open ze dan en plaats de blokkeerbalk

Pak dan uw subassemblages en -assemblages aan

Ter info: gebruik de blokkeerbalk op elk onderdeel en onder assemblages en assemblages

Zie tutorial voor dito block bar op de site

Deze blokkeerbalkfunctie zal bugs niet voorkomen

Maar houd alleen rekening met het uiterlijk van uw kamers

dus laad alleen de mini dus minder pc-bron

Zie nu ook om te helpen met de montage

de problemen van beperkingen minimaliseren ze zoveel mogelijk

Als je een grote vergadering hebt, vermijd dan

Alle functies van flexibele, flexibele of mini max-assemblages

Verwijder alle schroeven die nutteloos zijn, de nutteloze details

neem zoals gezegd en zeg nog een keer een SSD en bewaar een kopie van je werk op je pc

Als je pech hebt een om mee te spelen in je afwezigheid

het simpele feit dat er beperkingen zijn die in een lus worden uitgevoerd, kan er onherstelbaar voor zorgen dat uw pc een bug krijgt

Hier is de informatie die ik je voor vanavond kan geven, in de hoop je zo goed mogelijk te hebben geholpen

Met het oog op het nieuws

@+...........

Als je in 2014 bent, is er een update die mogelijk op de achtergrond wordt uitgevoerd

Parallel is er de bèta 2015 pas op dat je geen fouten maakt

En een kleine update van de stuurprogramma's van de grafische kaart bij elke toeval?

Deze keer, gt22, is het geen ruimteprobleem, want bij wijze van uitzondering heb ik om een bredere toegang gevraagd omdat ik niet meer aan deze assemblage kan werken, ik mocht de bestanden op mijn pc opslaan en ik kreeg ruimte vrij om te werken. Ik werk niet meer op het netwerk omdat het bugs vertoont!!

Niemand anders dan ik weet hoe ik SW op mijn werk moet gebruiken, dus geen in zicht;)
Ik heb geen schroeven of andere onderdelen die ik niet gebruik, ik heb alleen betonplaten, betonnen palen en een metalen frame, dus niets heel zwaars of ingewikkelds.

Daarna is het gebouw dat afluistert een import, mijn klant heeft het me vanuit Autodesk Revit in .ifc-formaat gestuurd, zodat ik de functies niet opnieuw kan bewerken en er zijn geen bugs in zijn gebouw (volgens SW tenminste...).
Dus ik heb geen beperkingen, ik heb net de assemblage geopend en ik heb deze direct gerepareerd om valse manipulaties te voorkomen (bij het openen waren er geen beperkingen, de assemblage "zweefde").

Ik probeer momenteel mijn assembly opnieuw te importeren en ik stel mezelf een andere vraag: Toen ik mijn assembly converteerde, heb ik de optie aangevinkt waarmee ik mijn onderdeel en assembly-model naar de conversie kan definiëren en ik heb aangepaste modellen gekozen, kan een optie die in mijn documentopties is aangevinkt, mijn assembly vertragen??

PS: de montage is vloeiend als ik erin navigeer, het is echt wanneer ik een snede of een meting toepas dat de software niet meer volgt...

Edit: ha ja, en mijn grafische kaart driver is up-to-date en ik heb het meerdere keren geprobeerd door het verwijderen van alles wat op de achtergrond draait ... Er verandert niets

Ik stel voor om een week vrij te geven aan je pc (hij moet jaloers zijn!)

3 likes

@ Joss

En waar heb je je assemblage in omgezet (SW-mantel)?

Het is uw import revit die u moet converteren

@+ ?

Sorry, ik heb om Axemble-ondersteuning gevraagd die mijn pc in de hand nam, het probleem duurt iets te lang :s

Het is mijn Revit-import die ik moet converteren, mijn klant stuurt het naar mij in .ifc, meestal geen probleem maar hier...

Axemble vertelt me dat het geen grafische pb is (ik heb dezelfde grafische kaart die ze zelf gebruiken) maar een importformaat pb, de .ifc geeft me te veel ongesloten, onopgeloste oppervlakken... Of zelfs gezichten die niet aan de eisen voldoen. Er is een UPN-balk te vinden met ongeveer 60 gezichten waaruit het bestaat...

Ik kreeg het advies om al mijn subassemblages in delen te registreren, als het doorgaat, ze te registreren in parasolid / IGES en ze opnieuw te importeren en als ik het aan het eind van de dag nog steeds niet kan, zal ik een aanval op mijn cliënt leiden om hem om andere formaten te vragen;p

Ik duim en houd jullie op de hoogte van de ontwikkelingen;)

Bedankt voor je snelle antwoorden!!

Cdt

Joss

PS: mijn pc was vorige week nogal lui, geen verlof meer voor bibi voor zes maanden!! ;)

1 like

Tadaaaaaa!

Degenen die het probleem kennen, zien meteen wat er mis is in de bijgevoegde schermafbeelding.

Voor de anderen moet u weten dat een rand die in blauw wordt gevisualiseerd in Solidworks betekent dat er een geometriefout in het onderdeel zit.

De schermafbeelding vertegenwoordigt een klein deel van mijn frame... Dank u klant!

Vriendelijke groeten

Joss

bugbugbugbug.png

@Joss.G

Slechts een kleine verduidelijking (en het is maar een precisie, maar misschien weet je al :) ), de blauwe randen (volgens de basis SW-kleurinstellingen) geven vooral aan dat ze bij een veelhoekig lichaam horen. En niet per se een oppervlaktelichaam met gebreken.  Het kan vrijwillig zijn om alleen oppervlakken te hebben!

Maar het is zeker dat het in uw geval en op zo'n bestand allemaal in de oppervlakte problemen veroorzaakt.

Dus ik zeg dit alleen maar omdat het soms interessant is om met oppervlakken te werken. Maar in uw geval is het noodzakelijkerwijs een beperking.

Ter informatie is een printscreen bijgevoegd met een eenvoudig oppervlak met zijn blauwe randen en zonder gebreken.

screenshot408.jpg
3 likes

Haaaaaa, dank je, ik moet iets verkeerd hebben begrepen, ik begrijp mijn insect beter omdat het snijden (met een snee) van een lichaam met een insect, het was nog nooit een probleem voor mij geweest.

Aan de andere kant, als het oppervlak is, begrijp ik beter waarom Solidworks verstopt raakt als ik een snee maak!

Nogmaals bedankt voor de verduidelijking;)

Cdt

Joss

1 like