Grote vertraging op SOLIDWORKS

Hallo allemaal

Ik ervaar al geruime tijd veel vertraging bij het ontwerpen van mijn assemblages.

Er zijn verschillende aanpassingen gedaan:

• Hardwareverandering (van een vaste toren naar een draagbaar werkstation)
  • Het opzetten van een nieuwe SOLIDWORKS-configuratie (documentsjabloon, aangepaste eigenschap, enkele macro's, ...)
  • Ik werk 100% op de pc-kamer (tenzij ik iets heb gemist in de solidworks-configuratie)
  • Geen PDM

De belangrijkste problemen die ik tegenkom bij assemblages zijn:

• Wanneer ik beperkingen toevoeg door twee vlakken te selecteren, duurt het langer dan 5 seconden voordat het venster met de beperkingsvoorstellen wordt weergegeven
  • Als ik een lichaam wil verplaatsen, gaat de IF niet naar de 1e selectie maar naar de 2e of 3e
  • In een iets complexere assemblage met een paar herhalingen, symmetrie van het onderdeel (niet symmetrisch), kom ik hele grote vertragingen tegen bij de reconstructie van het geheel

De uitrusting:
Processor: Intel(R) Xeon(R) W-11855M CPU @ 3.20GHz 3.19 GHz
BIOS-versie: DELL inc. 1.15.2 vanaf 09/08/2022
RAM: 32,0 GB (31,2 GB bruikbaar)
Systeemtype: 64-bits besturingssysteem, x64-processor
Windows 10 Pro 22H2

Heb je enig idee waar dit soort problemen vandaan komen? Is het mogelijk dat dit voortkomt uit de configuratie die is ingesteld?

Bedankt voor je feedback
Vincent

Om te testen of dit uit uw configuratie komt, stelt u het profiel opnieuw in.
Als het een recente versie van SW is, voer dan gewoon SWRX uit:
image
Klik vervolgens op de blauwe link om het gebruikersprofiel over te slaan en SW te starten met het typische profiel (alleen bij de volgende sessie, dan verschijnt het gebruikersprofiel opnieuw)

Als het tijdens de test snel gaat, komt dat omdat je profiel moet worden beoordeeld.
Als het hetzelfde is, voer dan een diagnostische test uit met dezelfde software (2e tabblad), of zelfs een prestatietest (laatste tabblad)

5 likes

Hallo
Naast het antwoord van @sbadenis moet ook worden gespecificeerd of er al dan niet een extra grafische kaart is (type kaart en stuurprogramma), evenals de SW-versie.
Wat ook van invloed kan zijn op de prestaties, is het aantal componenten in de assemblage (of hun complexiteit), dus we moeten wat meer in detail ingaan op het probleem.

3 likes

Bedankt voor je feedback.

Ik ben op SW2019

• Het probleem is hetzelfde bij het openen van verschillende van mijn assemblages met het originele profiel => dus het probleem ligt niet bij mijn profiel
  • Uit de diagnose komen geen problemen naar voren

Bijgevoegd zijn enkele screenshots

en materiaalbeschrijving
DxDiag.txt (182.4 KB)

1 like

Ik kan me niet herinneren dat de 2019 traag was op de ASM's. Aan de andere kant is een R525-driver voor de 2019 veel te recent.
Voor de 2020 met de T1200 zitten we op het maximum op R470, niets gecertificeerd voor deze grafische kaart voor de 2019.
Het kan van daaruit komen, om te worden gecontroleerd door een oudere driver te plaatsen Hardwarecertificering (solidworks.com)

3 likes

Bedankt voor deze informatie, ik zal kijken wat ik kan doen met onze informatiedienst.

Is het mogelijk dat dit ook komt door de eigenschappen van onderdelen of assemblage?
Voorbeeld hieronder

Voor zover ik weet nee, geen koppeling met eigenschappen, tenzij er herberekeningen of massa's configuraties zijn.

2 likes

Eigenschappen vertragen een onderdeel of assemblage niet.
Ik bevestig de analyse van @Cyril_f voor de driver en ik zou proberen om ook een oude driver te installeren.
In de hoop dat het vanavond meer compatibel is, want de Quadro T1200 lijkt in 2021 te zijn uitgebracht, na de laatste SP van SW2019.

1 like

Vergeet ook niet om de instellingen van het stuurprogramma van de grafische kaart te controleren.
Is er gekozen voor SW als type software?

1 like

Hoi allemaal

Ik deel met u een document dat door onze trainers is gemaakt om de prestaties in SOLIDWORKS te optimaliseren. Het dateert uit 2022, maar ik denk dat het je verbeterpunten kan geven!

SOLIDWORKS.pdf Prestaties (2,7 MB)

2 likes