Een afbeelding heeft vaak de voorkeur boven een munt, onmogelijk voor degenen die in een versie zijn die ouder is dan de uwe om deze te openen en u daarom te antwoorden.
Ik stuur je een stuk gemaakt door te schetsen en niet met een opeenvolging van onderbroken lijnen in de schets.
Met deze methode kunt u elke snede of bewerking uitvoeren (materiaalverwijdering, nieuw vouwen, extrusie enz...) EN natuurlijk werken de uitgeklapte. Aan de andere kant is het bijgevoegde bestand in 2021 SP2-versie + schermafbeeldingen
Om je basisvorm te maken. Maak een schets met een straal om vervolgens een echte configureerbare schets te maken waarmee u het aantal facetten kunt kiezen, + andere zeer complete opties. Zie pj
Het doet me denken aan een soortgelijk probleem, het was een vastgepinde buis met reliëfrib waar het voor mij niet mogelijk was om te modelleren met de vormgereedschappen omdat het onderdeel niet ontwikkelbaar was, en in tegenstelling tot dit onderwerp, waren deze vormgereedschappen essentieel voor mijn geval, dus ik vraag me af of SW iets nieuws heeft gebracht op deze behuizing, Als je maar @Le_Bidule@TONIOzou je een eenvoudige :) test kunnen doen.
Bedankt voor al deze antwoorden, elke keer als ik het gevoel heb dat ik er ben, is er altijd een manier die werkt volgens de verschillende gebruikte methodologieën.
Ik heb een aantal en een positionering qua facetten om te respecteren, maar dit blokkeert systematisch.
Hier is waar ik ben en ik zit nog steeds vast.
Als mensen oplossingen hebben, ben ik geïnteresseerd in SW2021
Vincent, dit is het probleem waar ik hierboven op wees, als je het afgewerkte stuk maakt, is het niet opvouwbaar, en als je door een afvlakking gaat, is het niet opvouwbaar,
Dat gezegd hebbende, zie ik dat je schol in de afvlakking kunt invoegen zonder door de vormgereedschappen te gaan, wat nog steeds niet mogelijk is onder SW18, dus ik leid af dat ze op dit punt zijn begonnen met het aanbrengen van verbeteringen:)
Samenvattend, ik betwijfel ten zeerste dat je 2 delen (configuratie) moet maken, een afgewerkt onderdeel voor de presentatie en een ander voor de productie, d.w.z. de posities van de gaten projecteren als het een ponsen (stempelen) is, of de zijkanten toevoegen als het om te snijden is;)
In de as ga je de functie PLIER1 net onder Enrem mat-Extru 1 omhoog, dan doe je je 2 plaatwerkfuncties gebogen op de randen opnieuw. En je zult zien hoe het werkt