Inkeping van een gebogen plaat

Hoi allemaal

Ik ben op zoek naar een oplossing om een inkeping te kunnen maken op schol gemaakt in een sleufgat met een buigradius van 5 mm.

Het plaatwerk wordt gemaakt door 10 mm over de gehele hoogte te klokken .

Na verschillende pogingen was het onmogelijk om een oplossing te vinden.

10-3_204_609_rep_101.sldprt

Een afbeelding heeft vaak de voorkeur boven een munt, onmogelijk voor degenen die in een versie zijn die ouder is dan de uwe om deze te openen en u daarom te antwoorden.

In het beste geval sluit je je aan bij de 2.

Het is me eindelijk gelukt om mijn sleufgaten te maken met de binnenste vouwen en de inkepingen van 1 mm.

Maar hiervoor moest ik de 10 mm crocs over de gehele hoogte van het vel verwijderen.

Nu ben ik op zoek naar een oplossing om de crocs te doen. :-)

Het is duidelijk dat ik niet weet in welke zin ze het ontwerp wil doen. Begin ik met het modelleren van de haken of eerst de gaten?

Heb je een idee?

image_01.png

Ik stuur je een stuk gemaakt door te schetsen en niet met een opeenvolging van onderbroken lijnen in de schets.

Met deze methode kunt u elke snede of bewerking uitvoeren (materiaalverwijdering, nieuw vouwen, extrusie enz...) EN natuurlijk werken de uitgeklapte. Aan de andere kant is het bijgevoegde bestand in 2021 SP2-versie + schermafbeeldingen

exemple_croquage.sldprt
vue_gen1.png
arbre.png
meth.png
2 likes

Hallo

Bijgevoegd is een solidworks 2022 versie.

Je moet de sneden en herhalingen maken voor het definitieve vouwen.

De Crocs moeten ook verenigbaar zijn met de waarde van de herhalingen van de sneden

.

10-3_204_609_rep_101_sld2022.sldprt
4 likes

Om je basisvorm te maken. Maak een schets met een straal om vervolgens een echte configureerbare schets te maken waarmee u het aantal facetten kunt kiezen, + andere zeer complete opties. Zie pj

esq.png

@ aan iedereen,

Misschien is het off-topic:)

Het doet me denken aan een soortgelijk probleem, het was een vastgepinde buis met reliëfrib waar het voor mij niet mogelijk was om te modelleren met de vormgereedschappen omdat het onderdeel niet ontwikkelbaar was, en in tegenstelling tot dit onderwerp, waren deze vormgereedschappen essentieel voor mijn geval, dus ik vraag me af of SW iets nieuws heeft gebracht op deze behuizing, Als je maar @Le_Bidule @TONIO zou je een eenvoudige :) test kunnen doen. 

Hallo allemaal,

Bedankt voor al deze antwoorden, elke keer als ik het gevoel heb dat ik er ben, is er altijd een manier die werkt volgens de verschillende gebruikte methodologieën.

Ik heb een aantal en een positionering qua facetten om te respecteren, maar dit blokkeert systematisch.

Hier is waar ik ben en ik zit nog steeds vast.

Als mensen oplossingen hebben, ben ik geïnteresseerd in SW2021

10-3_204_609_rep_101.1.sldprt
extrait_du_plan.jpg

Bijgevoegd is een aanpak om inspiratie op te doen, volume modelleren en plaatwerk conversie ;)

SW18

piece_123.sldprt

Hallo
Nog een voorstel (met SW 2021).
Succes...

10-3_204_609_rep_101____.sldprt

Goedenavond allemaal 

Ik had graag hetzelfde model willen maken maar dan zonder de facetten (krokodillen).

Aan de andere kant heb ik nog een ander probleem, namelijk dat de bochten in de sleufgaten niet verschijnen na het uitvouwen van de plaat.

Hier is een voorbeeld en een foto. Het gebied waar ik de sleufgaten moet maken is een bocht met een straal van 1570 mm.

piece_01.sldprt
image_01.jpg
image_02.jpg

Vincent, dit is het probleem waar ik hierboven op wees, als je het afgewerkte stuk maakt, is het niet opvouwbaar, en als je door een afvlakking gaat, is het niet opvouwbaar,

Dat gezegd hebbende, zie ik dat je schol in de afvlakking kunt invoegen zonder door de vormgereedschappen te gaan, wat nog steeds niet mogelijk is onder SW18, dus ik leid af dat ze op dit punt zijn begonnen met het aanbrengen van verbeteringen:)

Samenvattend, ik betwijfel ten zeerste dat je 2 delen (configuratie) moet maken, een afgewerkt onderdeel voor de presentatie en een ander voor de productie, d.w.z. de posities van de gaten projecteren als het een ponsen (stempelen) is, of de zijkanten toevoegen als het om te snijden is;) 

In de as ga je de functie PLIER1 net onder Enrem mat-Extru 1 omhoog, dan doe je je 2 plaatwerkfuncties gebogen op de randen opnieuw. En je zult zien hoe het werkt