DXF-bestand arcering

Hallo 

Ik ben op zoek naar software waarmee je nauwkeurige arceringen kunt maken

We beginnen met een afbeelding die we omzetten in DXF (met behulp van Corel, maar weet je nog iets anders?)

dan 

We hebben dus zwarte en witte gebieden

De zwarte gebieden moeten worden uitgearceerd en de witte gebieden moeten worden gelaten zoals ze zijn.

Voor het uitkomen zouden we  de afstand moeten kunnen kiezen (2-4-6 micron)

Weet iemand van een software die u in staat zou stellen om iets als dit te doen?

Ik had graag iets anders gekozen  dan solidworks als CAD-product, maar geen keuze lijkt het

Bij voorbaat dank

hatching.png

Hallo

Probeer de gratis versie van DraftSight.

@+

3 likes

Zie deze zelfstudie voor arcering in draftsight 

http://www.lynkoa.com/tutos/3d/commande-de-hachure-draftsight

@+;-))

1 like

DraftSight is inderdaad gratis en is nogal bevooroordeeld voor het uitkomen.

Om DraftSight te downloaden:

http://www.3ds.com/fr/produits-et-services/draftsight/telecharger-draftsight/

Een tutorial over het uitbroeden:

https://www.youtube.com/watch?v=VxlTF65M9ik

Draftsight C is om in te vullen zodra de DXF klaar is. Maar uitgaande van een vectorisatie van de afbeelding, is er geen manier om te vullen met vormen zoals in Illustrator?

Natuurlijk moet je de eerste keer je typische arcering maken, maar dan rolt het vanzelf.

Ik gebruikte corel voor, maar dat was eerder .... sinds illustrator -> concept ik ruim op en voer ik alles in SW in schets in. Van daaruit heb ik door het invullen van mijn materiaal en volume de arcering

2 likes

Hallo 

Het probleem is dat de afbeelding die we hebben in A4-formaat is en dat er duizenden kleine gebieden zijn die moeten worden uitgebroed, dus het is moeilijk om dit handmatig te doen.

Hallo

Ik stel de vraag voor het geval er een andere oplossing mogelijk is, maar wat is het doel van deze broedsels?

1 like

Dan is de door @Gérald voorgestelde oplossing zeker de meest praktische:

• Koop een dxf van Corel of Illustrator
  • Deze dxf opschonen via bijvoorbeeld Draftsight
  • Deze dxf openen met SolidWorks in een deel, om het als schets te gebruiken
  • Extrudeer deze schets om een volume te verkrijgen en sla dit deel vervolgens op
  • Maak een tekening van dit onderdeel en voeg een sectie in die u automatisch de arcering geeft.
1 like

+1 @Aurelien, want ja, als het uitkomen niet de manntier vertegenwoordigt, waar zijn ze dan voor?

Dan maakt het A4-formaat niet uit, want je kunt het formaat van de afbeelding of de schets in SW wijzigen.

@gt22 je tutorial op de afbeelding waarvan we het formaat wijzigen om er een schets op te tekenen.

Omwille van de vertrouwelijkheid stel ik een proef in PM voor. Ik werk aan een soortgelijk onderwerp voor een andere collega van Lynkoa, omdat je met de tools de haalbaarheid kunt kennen

2 likes

bijvoorbeeld een eenvoudige aluminium profielafbeelding hersteld op A4 ech 12/1 vel vectoriseren illustrator exporteren DWG, DWG opschonen met concept en importeren in sw als een 2D-schets

gradus_516.rar

Deze arceringen worden gebruikt om lasermarkeringen te maken.

Ik begrijp het principe om een DXF te maken en deze vervolgens in solidworks te plaatsen, maar om de honderden kleine secties te selecteren is op deze manier niet mogelijk

Met vriendelijke groet, 

Hallo 

Wat we nodig hebben is software om een DXF te maken met een kleine arcering van 2-3 μm, omdat we precisielaserbewerking doen.

Alleen deze zeer kleine arcering zorgt voor veel gegevens en het is moeilijk om het te doen, zo lijkt het...

Ik heb de bestandswijziging getest met Corel in DXF, maar het is een zeer slecht aspect ...

ga dan van DXF naar solidworks schetsbestand en het loopt al behoorlijk achter

dan doe ik een extract en het duurt lang...

Om de verwerkingstijden te verkorten, willen we de DXF in kleine vlakken snijden en vervolgens verwerken

Hoe denk je dat we het zouden kunnen doen?

Bij voorbaat dank

Een plan of afbeelding plaatsen

(aangezien we volgens uw bijgevoegde afbeelding een gearceerde rechthoek zien en de rest leeg is)

van wat je wilt begrijpen je probleem

met kansen

@+ ;-))

1 like

voor lasergravure!

Heb je een laser die tot op de micron graveert? Nu ben ik pentois omdat ik niet heb gewerkt aan machines met minder dan 0,1 mm. 

Je probleem is nu logisch voor mij, dus ik stel de functieherhaling op sw voor, die sneller gaat dan de herhaling van de geëxtrudeerde schets. 

GT22 heeft er een tutorial over gepost, het onderwerp dat aan de orde komt in een van mijn vragen over een honingraat voor lasermachine.

1 like

Ah, de vraag over honingraten:D

1 like

Hallo 

We hebben lasers die femtoseconde worden genoemd. 

de pulsduur is ongeveer 200femto seconde en het vermogen is 20W.

Deze heeft dus een zeer hoog piekvermogen en stelt ons in staat om veel materialen te bewerken. Het is ook mogelijk om saffier te bewerken ... (nou ja, dat is het R&D deel dat meer weet)

Over het algemeen doen we bewerkingen van 20x20 mm  of 40x40 mm 

We hebben meestal ook een DXF aan het begin en onze graveersoftware doet het arceren. Om dit te doen, moeten we de DXF in onze software openen en moeten we een vlag plaatsen in de letters van een tekst (bijvoorbeeld bijvoorbeeld) die we willen graveren.

Dit is dus onmogelijk om te doen met honderden of zelfs duizenden DXF's.

Bovendien is het op dit moment niet mogelijk om dit met een grote DXF te doen omdat onze software de DXF omzet in een bitmap en als we een afbeelding van 10 mm x 10 mm maken met een arcering van 2 μm, is het veel data omdat we (in principe) elke 2 μm een info hebben

dus we zitten een beetje vast omdat we niet weten hoe we grote DXF's moeten beheren.

Hij is ook in staat om te doen wat "split field" wordt genoemd

Als je bijvoorbeeld een DXF van 50x50 mm hebt, kun je deze verdelen in gebieden van 10x10 mm en een bewerking met overlap uitvoeren.

Ofwel, als de DXF klein genoeg is, kan de software het snijden doen

Anders, als de klant ons gesneden DXF's geeft, kunnen we hetzelfde doen door onszelf in het midden van het gebied van 10 mm x 10 mm te plaatsen (om het eerste gebied te markeren) en vervolgens 10 naar 10 te verplaatsen om de rest van de gebieden te markeren. 

We hebben nauwkeurige assen (in het algemeen) op +/-2μm.

als iemand ideeën heeft, ben ik er helemaal voor.

1 like

Als aanvullende informatie hebben we een afbeelding in het bestand. AI  (zwart en wit) die we weten om te zetten in dxf, maar het zijn totaal verschillende vormen.

Daarnaast heb ik geprobeerd een extrusie van de DXF te maken, maar er zijn gemeenschappelijke punten in sommige gebieden en de extrusie werkt niet voor gebieden met een gemeenschappelijke punt.

@Gerald, we wachten op je op de vraag!! :)